title
کد خبر: 223173
00
افرادی که چربی خون دارند هر روز یک عدد از این میوه را بخورند

تحقیقات نشان می‌دهد مصرف آووکادو می تواند به کاهش کلسترول بد در بدن کمک کند.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از اکسپرس، سطح بالای کلسترول در خون می تواند خطرناک باشد. اگر این ماده در داخل رگ‌ها انباشته شود، خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته افزایش می یابد. اما تعداد فزاینده‌ای از تحقیقات نشان می‌دهد که می‌توان آن را با تغییرات رژیم غذایی کاهش داد، مانند مصرف آووکادو. این میوه به سطوح بالای چربی شناخته می شود اما مملو از مواد مغذی برای سلامتی است.

چربی های موجود در آووکادو (معروف به چربی های تک غیراشباع) دارای موادی برای بهبود سلامتی هستند. این میوه همچنین سرشار از کلسترول HDL است که به حذف کلسترول بد از خون کمک می کند. یک مطالعه نشان داد که خوردن یک آووکادو در روز به مدت شش ماه منجر به کاهش سطح خطرناک کلسترول می شود.

پروفسور پنی کریس اترتون از دانشگاه پنی ایالتی، نویسنده این مطالعه که در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شد، گفت: در حالی که آووکادو بر چربی شکم یا افزایش وزن تاثیری نداشت، می تواند باعث سلامتی در بدن هم شود. خوردن یک آووکادو در روز باعث کاهش جزئی کلسترول بد می شود.

طبق گزارش ها، آزمایشی که در اوایل سال جاری انجام شد، بزرگترین مطالعه در مورد فواید آووکادو برای سلامتی بود. در این آزمایش به مدت شش ماه، به 923 شرکت‌کننده دستور داده شد که هر روز آووکادو بخورند یا اصلا این میوه را مصرف نکنند. سطح کلسترول آنها در طول دوره آزمایش اندازه گیری شد. کسانی که آووکادو مصرف کردند، کلسترول بد کمتری داشتند.

آووکادو مملو از مواد مغذی از جمله فولات، منیزیم و فسفر است. این ویتامین ها و مواد معدنی برای بسیاری از عملکردهای بدن حیاتی و به طور کلی با تندرستی مرتبط هستند.

بهترین راه برای مصرف آووکادو این است که آ‌ن را در رژیم غذایی خودتان بگنجانید. سرویس سلامت ملی انگلیس برای کاهش کلسترول به مردم توصیه می کند که سعی کنند کمتر گوشت، سوسیس، کالباس و غذاهای چرب بخورند.
منبع: خبرگزاری فارس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز