title
کد خبر: 221334
00
چگونه هوش کودک را با غذا بالا ببریم؟

بهتر است برای داشتن یک کودک باهوش به تغذیه و فعالیت او رسیدگی کنید، اختلال در تغذیه‌ کودک و کمبود دریافت برخی از مواد مغذی می تواند هوش کودک را به شدت پایین بیاورد.

به گزارش بهداشت نیوز، یکی از دغدغه های والدین بالا بردن سطح هوشی کودکشان است که تصور می کنند با خرید و تهیه انواع تبلت ها و گوشی های هوشمند در نتیجه یک کودک باهوش تحویل خواهند گرفت اما باید توجه کنند که اینها نتایج عکس خواهد داشت ، بهتر است برای داشتن یک کودک باهوش به تغذیه و فعالیت او رسیدگی کنند،  اختلال در تغذیه‌ کودک و کمبود دریافت برخی از مواد مغذی می تواند هوش کودک را به شدت پایین بیاورد. با توجه به نوع غذای کودک، زمان غذا خوردن و مقدار دریافتی او می توانید با کمک کنید تا هوش کودک خود را بالا ببرید.

شاید بتوانیم تغذیه را مهمترین بخش دانست، با انتخاب غذا و مواد مفید برای کودک، فرزند باهوشی خواهید داشت. تغذیه از همان دوران جنینی برای کودک موثر بوده؛ به همین دلیل همیشه تغذیه مادر باردار از اهمیت برخوردار بوده‌. در ادامه انواع موادی که در بالا بردن هوش کودک موثر می باشد را عنوان کرده ایم؛

ماهی آزاد

 اسیدهای چرب ماهی آزاد مانند امگا 3 به تقویت سیستم عصبی بدن کمک کرده و منبع فراوان پروتئین می باشد و هوش کودک را بالا می برد.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین مملو از از آنتی اکسیدان و ویتامین A می باشد و  عصب های مغز را فعال می کند در نتیجه قدرت فکر را می افزاید ، بهتر است که سیب زمینی را به صورت چیپسی تهیه و با دارچین دودی کنید.

 توت فرنگی و قره قاط

توت فرنگی و قره قاط مملو از آنتی اکسیدان هستند که به تقویت ادراک، حافظه، رشد فکری و قدرت تمرکز کودک می پردازد، می توانید آنها را با ماست مخلوط کرده و به کودک بدهید.

تخم مرغ

خوراندن تخم مرغ به هر شکلی می تواند بر روی هوش کودک تاثیر بگذارد، این ماده غذایی باعث گسترش فعالیت مغزی و حافظه می‌شود.

 حبوبات

انواع حبوبات مانند: لوبیا چیتی، لوبیا قرمز، عدس، لپه و ... دارای اسیدهای چرب امگا 3 می باشند که در تقویت سلول‌های عصبی و خون‌سازی رگ‌ها موثرند، از این مواد غذایی در انواع سوپ ها، آش ها ، سالد و خورشت ها می توانید استفاده کنید.

پروتئین

پروتئین انتقال دهنده سیستم عصبی می باشد به طوری که مغز با دیگر سلول ها در ارتباط باشد. تخم مرغ و گوشت و حبوبات با پروتئینی که دارند در این راه می توانند کمک کننده باشند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز