title
کد خبر: 221194
00
جدیدترین روش‌ها برای درمان افسردگی در خانه

فعالیت‌های زیادی وجود دارند که در خانه انجام می‌شوند و به کاهش افسردگی کمک می‌کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، مهمترین درمان‌های خانگی برای افسردگی عبارتند از: 

    زندگی روزمره خود را منظم کنید

متاسفانه بسیاری از افراد افسرده روتین درستی ندارند، یعنی زندگی آنها بی‌نظم می‌شود و این موضوع بیماری آنها را بدتر می‌کند. بنابراین تنظیم یک برنامه روزانه معقولانه می‌تواند کمک کند کارهای شما در خانه به طور اصولی پیش بروند و زندگی بهتری داشته باشید.

    ورزش کنید

شاید برخی از داروها به طور موقت ترشح اندورفین را تقویت کنند، ولی هیچ چیز مانند ورزش نمی‌تواند برای مدت طولانی باعث ترشح هورمون‌های شادی در شما شود.  طبق تحقیقات، ورزش منظم مغز را تشویق می‌کند تا بتواند دوباره با روش‌های مثبت عملکرد خود را تنظیم کند. اگر فرصت رفتن به باشگاه را ندارید، هیچ مشکلی نیست. می‌توانید در منزل خودتان کمی ورزش‌های کششی و یوگا انجام دهید یا چند بار در هفته به پیاده‌روی سبک بروید.

    غذای سالم بخورید

هیچ رژیم غذایی جادویی وجود ندارد که افسردگی را برطرف کند. با این حال، این ایده خوبی است که مراقب آنچه می‌خورید، باشید. اگر افسردگی باعث پرخوری شما می‌شود، کنترل غذا خوردن به شما کمک می‌کند تا احساس بهتری داشته باشید.

طبق شواهد غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ (مانند ماهی سالمون و ماهی تن) و اسید فولیک (مانند اسفناج و آووکادو) می‌توانند به کاهش افسردگی کمک کنند. سعی کنید تا در منزل غذاهای سالم درست کنید و به خاطر افسردگی و خستگی مدام غذاهای بیرون را سفارش ندهید. زیرا آشپزی در منزل نه تنها شما را شادتر می‌کند، بلکه مطمئن هستید که مواد اولیه سالم و تازه را به کار برده‌اید.

    خواب کافی داشته باشید

افسردگی به اندازه کافی بر روی خواب تاثیر دارد و نداشتن خواب اصولی، زندگی انسان را مختل می‌کند. با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی خود شروع کنید. هر روز در ساعت معینی به رختخواب بروید و بیدار شوید. همه چیزهایی که حواس‌تان را پرت می‌کند را از اتاق خواب خود خارج کنید. کامپیوتر و تلویزیون را خاموش کنید و اگر عامل حواس پرتی هستند، در اتاقی بخوابید که کامپیوتر در آنجا نیست. تلفن همراه را دورتر از خود بگذارید تا مدام آن را چک نکنید.

منبع: دکتردکتر


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز