title
کد خبر: 220974
00
گیاهان دارویی و درمان بیماری های کودکان-زرد زخم

زرد زخم عفونت واگیر دار پوستی است که بیشتر در کودکان دیده می شود.

به گزارش بهداشت نیوز، این بیماری پوستی زمانی رخ می دهد که میکروب، از ضایعه زرد زخم ایجاد شده یا از شخص دیگری که از ضایعه رنج می برد به لایه پوست خارجی (اپیدرم) سرایت کند.  

این باکتری که اکثرا استافیلوکوکوس یا استرپتوکوکوس است از طریق یک ترک یا بریدگی کوچک وارد پوست می شود و ضایعات دلمه مانند و خارش داری را بر روی پوست صورت و مناطق دیگر بدن ایجاد می کند.

علائم بیماری  لکه های کوچک و تاول های خارش دار ریز روی صورت خصوصا در اطراف دهان و سوراخ های بینی این تاول ها و لکه ها اکثرا در بالا تنه و روی دست ها و پاها دیده می شوند.

این تاول ها می ترکند و پوسته هایی را ایجاد می کنند که شبیه شکر قهوه ای است. درمان با گیاهان دارویی سرکه سیب را سه بار در روز روی ضایعات (دلمه ها) بمالید.

تنتور پراپلیس (بره موم) اغلب باعث بهبود زرد زخم می شود. یک مشت اکلیل کوهی یا اسطوخودوس ، ریحان، برگ های اکالیپتوس و با بونه را به مدت 10 دقیقه در آب جوش بخیسانید.

سپس آن را صاف کرده و بگذارید تا سرد شود. 2 تا 3 بار در روز مناطق زخم دار و آلوده را با آن شست و شو دهید.  

رایحه درمانی عصاره علف چای را به آب گرم اضافه کنید و برای شسستو شو دلمه ها به کار برید. یک قاشق چایخوری روغن بادام شیرین یا روغن جوانه گندم را به 3 قطره عصاره نعناع هندی یا هویج اضافه کنید و یک بار در روز برای مناطق زخم  دار  و دلمه ها استفاده کنید.

می توانید هر کدام از عصاره های ذکر شده را در آب وان اضافه کنید و یا آن را در دستگاه بخور بریزید.  

درمان طبیعی رژیم غذایی سالم و ورزش برای افزایش جریان اکسیژن رسانی در سطح پوست و خروج توکسین ها(سم ها) ضروری می باشند.

همچنینی آب درمانی به سم زدایی کمک می کند. آب درمانی می تواند از طریق نوشیدن آب و یا حمام گرفتن مناطق آلوده باشد. ویتامین ها  و مواد معدنی با بالا بردن سیستم ایمنی بدن، می توانید بر ضایعات سخت و خشن زرد زخم، فائق آئید.

بنابراین رژیم غذایی سالم و غنی از آنتی اکسیدان ها توصیه می شود. خصوصا میوه و سبزیجاتی که غنی از ویتامین آ (بتاکاروتن) و ویتامین ث هستند.

منابع غنی ویتامین آ شامل هویج، گوجه فرنگی، ذرت، سیب زمینی شیرین، هندوانه، زردآلو و انبه می باشد. منابع ویتامین ث: مرکبات، توت فرنگی، کیوی، سبزیجات برگ تیره و سیب زمینی می باشند.

آب میوه های خوراکی که برای زرد زخم توصیه می شوند شامل آب انگور و آب هویج حدود 3 لیوان در روز     پیشگیری از تماس مستقیم با افرادی که زرد زخم دارند بپرهیزید. پوست را همیشه خشک و تمیز نگه دارید.

بریدگی ها و خراش ها هر چند کوچک را سریع درمان کنید. احتیاط زرد زخم را در مراحل اولیه آن درمان کنید . زرد زخم به کلیه ها صدمه می زند و در کودکان و نوزادان، مشکلات جدی به وجود می آورد.
 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز