title
کد خبر: 220928
00
مشاهده یک قلاده یوز ماده به همراه ۴ توله اش در محدوده پارک ملی توران

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از مشاهده یک قلاده یوز ماده به همراه ۴ توله امسالی اش در مناطق آزاد حاشیه جاده ترانزیت تهران به مشهد خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، حسن اکبری اظهار کرد: رییس و محیط‌بانان پارک ملی توران عصر امروز پنج شنبه ۲۰ مرداد در سمت شمال جاده ترانزیت تهران به مشهد موفق به مشاهده یک قلاده یوزپلنگ ماده و ۴ توله امسالی شدند.

وی گفت: محیط بانان مشغول گشت و کنترل در حاشیه جاده برای پایش و مشاهده یوز ماده و توله مشاهده شده چند روز قبل بودند، لیکن با توجه به گزارشات قبلی، دامنه گشت و کنترل را به سمت مناطق آزاد گسترده تر کرده و موفق به ثبت حضور این یوزپلنگ مادر به همراه ۴ توله اش شدند.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: کارشناسان انجمن یوز ایرانی و همکاران استان سمنان در حال شناسایی یوز مادر از روی عکس هستند و به زودی اخبار تکمیلی در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

اکبری تصریح کرد: مجموعه توران و پناهگاه حیات وحش میاندشت، به همراه زیستگاه های آزاد بین آنها، مهمترین زیستگاه یوزپلنگ آسیایی در ایران و قاره آسیاست که با وجود منطقه دشتی و تپه ماهورها و وجود طعمه، مکانی برای زیست این گونه ارزشمند است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز