title
کد خبر: 220579
00
محمدرضا عربستانی*
پژوهش‌های پزشکی در مدار توسعه

تنوع خدمات آزمایشگاهی به توسعه پژوهش‌ها در حوزه پزشکی کمک کرد. تجهیزات و خدماتی که ارائه و عرضه شد تا صنعت پزشکی در مسیر توسعه یافتگی و هدفمندی قرار گیرد.

خدمات و دستگاه‌های متنوعی که در حوزه‌های گوناگون زیستی، سلولی و مولکولی عرضه می شود تا به کمک آنها خدمات ارائه شده به جامعه هدف؛ کارایی بیشتر و مفیدتری داشته باشد. این دستگاه‌ها و تجهیزات با حمایت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دسترس قرار گرفته و این شبکه بستری برای ارائه خدماتی متنوع به دانشگاهیان، پژوهشگران و فناوران این حوزه را فراهم کرده است.

آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی همدان طیف وسیعی از خدمات در حوزه‌های زیستی، سلولی و مولکولی را ارائه می کند و محققان و فعالان این حوزه با این تسهیلات؛ دسترسی مناسب و خوبی به امکانات و تجهیزات کاربردی در این حوزه‌ها دارند.

از بخش‌های این آزمایشگاه می‌توان به بیوبانک، بروسلوز، آنالیز پروتئین، فلوسایتومتری و ایمونواسی، مولکولی، سلولی، ژنتیک، آنالیز مواد و نگهداری مواد اشاره کرد. این آزمایشگاه در روزهای شیوع کرونا هم خدمات قابل توجهی به نظام بهداشت و درمان ارائه کرد. آزمایشگاه جامع تحقیقات با در اختیار قرار دادن 6 آزمایشگاه برای انجام تست های کووید به این حوزه ورود کرد. همچنین مطالعه بررسی اپیدمیولوژیک ایمنی کادر درمان استان همدان هم با آزمایش 4500 نمونه در این آزمایشگاه انجام شد.

انجام فعالیت های تشخیصی و درمانی با استفاده از نانوذرات، مطالعه رت‌های مدل سازی سیلیکوزیس و بررسی بیان ژن های تومور ساپرسور و محرک مسیر التهاب، ردیابی کمی و کیفی باقیمانده آنتی بیوتیک ها در مواد غذایی هم دیگر خدماتی است که توسط مجموعه ما ارائه می شود.

دوره آموزشی فلوسایتومتری جهت دانشجویان گروه های پزشکی مولکولی، ایمنولوژی و غیره، دوره آموزشی ایمنی در آزمایشگاه ها ویژه دانشجویان و اعضاء هیات علمی، دوره آموزشی کشت سلولی، دوره آموزشی سیتوژنتیک، دوره آموزشی الایزا و غیره هم توسط این شرکت برای محققان، دانشجویان، اعضای هیات علمی و فعالان این حوزه برگزار شده است.

 

*مدیر آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی همدان


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز