title
کد خبر: 220155
00
بانوی تکواندوکار ایرانی بهترین مربی جهان شد + عکس

با اعلام سایت رسمی فدراسیون جهانی بهترین های پنجمین دوره رقابت های قهرمانی نونهالان جهان معرفی شدند.

به گزارش بهداشت نیوز، پنجمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی نونهالان جهان به مدت ۴ روز و با حضور ۶۹۹ تکواندوکار از ۹۰ کشور به میزبانی بلغارستان در شهر صوفیه برگزار شد که در پایان از سوی کمیته برگزاری بهترین‌های این دوره از مسابقات معرفی شدند.

بر همین اساس معصومه محمدیان سرمربی تیم ملی نونهالان کشورمان در بخش دختران و «هانسام هوانگ» از کره جنوبی در بخش پسران عنوان بهترین مربی این دوره از رقابت‌ها را کسب کردند.

عنوان بهترین تکواندوکار این دوره از رقابت‌ها در گروه پسران به «گولرمو مانوئل کورتس» از مکزیک و در گروه دختران به «لایلو خاسانوا» از ازبکستان تعلق گرفت.

«گیونگ سئوپ پارک» و «آیگول عبدلایوا» از ازبکستان به عنوان بهترین داور انتخاب شدند. جایزه روح اخلاق در ورزش و جوانمردی نیز به اوکراین اهدا شد. جایزه بیشترین میزان مشارکت نیز به چین تایپه رسید.

عصر یکشنبه هفتم مردادماه و در پایان این رقابت‌ها، تیم ملی تکواندو نونهالان ایران در گروه دختران که با ۶ تکواندوکار راهی صوفیه شده بود؛ با کسب ۶ مدال، شامل ۴ مدال طلا، یک نقره، یک برنز و مجموع ۵۸۲ امتیاز روی سکوی قهرمانی دنیا ایستاد. تایلند با ۲ طلا، یک نقره و مجموع ۳۶۳ امتیاز نایب قهرمان شد و کره جنوبی با ۲ طلا، یک نقره و مجموع ۳۲۵ امتیاز عنوان سوم را به خود اختصاص داد.

تیم ملی کره جنوبی در بخش پسران با ۴ طلا، ۴ نقره و مجموع ۷۳۰ امتیاز اول شد و تیم ایران ۷ نفره پسران ایران هم با ۲ طلا، یک نقره و مجموع ۳۱۳ امتیازعنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد و مکزیک نیز با ۲۹۱ امتیاز به عنوان سوم رسید.

برای تیم ملی تکواندو ایران در این دوره از مسابقات باران جمال لیوانی، ساینا علیپور، پرنیان نوری، حنا زرین کمر، رادین زینالی و مهدی سعادتی شش مدال طلا، پرنیان ساکی و محمد عرفان زارع دو مدال تقره و فاطمه باقرزاده هم یک مدال برنز کسب کردند.

هدایت تیم ملی در بخش دختران برعهده معصومه محمدیان به عنوان سرمربی، لیلا خزایی و پروین کشاورز به عنوان مربی است. در بخش پسران نیز حسینعلی نعیمی سرمربی، حامد جعفری و اسماعیل اسماعیل پور همکاران او هستند.

رقابت‌های قهرمانی نونهالان جهان در سال ۲۰۲۳ در کشور بوسنی و هرزگوین برگزار خواهد شد.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز