title
کد خبر: 220097
00
درصورت وجود این علائم در کودک حتما به پزشک مراجعه کنید

رییس مرکز آموزشی درمانی امیرکبیر اراک گفت: اگر علائم بیماری در کودکان، شدت داشت به پزشک و بیمارستان مراجعه کنید.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر اکبر زمانی بیان کرد: متاسفانه در 10 روز گذشته تعداد مراجعات با علایم تنفسی و مشکلات گوارشی به درمانگاه های تخصصی و فوق تخصصی و حتی اورژانس این مرکز درمانی افزایش یافته است.

وی این افزایش را یک زنگ خطری جدی دانست و افزود: عمده علائم کودکان، گوارشی که عمدتا استفراغ و دل درد آغاز می شود که معمولا در همین مرحله باقی می ماند اما در برخی نیز به سمت علائم تنفسی با آغاز ترشحات بینی، گرفتگی بینی، درد گلو و سپس سرفه که درگیری ریوی را در کودکان به همراه دارد، پیشروی می کند.

وی تاکید کرد: استفاده از ماسک، شست و شوی دست ها و واکسیناسیون می تواند کودکان را در برابر این بیماری ایمن کند.

این فوق تخصص ریه کودکان در ادامه خاطرنشان کرد: تب بیشتر از 38 درجه و مشاهده رگه های خونی در مدفوع و اسهال بیش از حد و استفراغ جهنده و پرتکرار که اجازه ی ماندگاری غذا در شکم کودک را نمی دهد، علائمی است که باید والدین را نگران کند.

وی افزود: دریافت واکسن در کودکان نیز می تواند موثر باشد کودکان بالای 6 سال می توانند در صورت نداشتن علائم، واکسن کرونا را دریافت نمایند.

دکتر زمانی در پایان یادآور شد: کودکانی که علائم دارند و یا به این بیماری مبتلاء شدند نیز می توانند 1 ماه پس از بهبودی و عدم مشاهدی علائم، این واکسن را دریافت نمایند.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز