title
کد خبر: 219988
00
چه موقع باید نمک به غذا اضافه کنیم؟

نمک یکی از چاشنی ها ی پرمصرف دنیا است که در اکثریت غذاها استفاده می شود.نمکی که باید تمام افراد به جز افراد دچار پر کاری تیروئید استفاده کنند نمک یددار تصفیه شده است.

به گزارش بهداشت نیوز، نمک یکی از چاشنی های پرمصرف دنیا است که در اکثریت غذاها استفاده می شود.نمکی که باید تمام افراد به جز افراد دچار پر کاری تیروئید استفاده کنند نمک یددار تصفیه شده است چرا که  افراد باید برای تامین ید روزانه خود حتما از نمک یدار تصفیه شده استفاده کنند. خیلی از افراد نمک را در ابتدای پخت  به مواد غذایی اضافه می کنند  که کار نادرستی است. باید توجه داشت  از آنجایی که ید به سادگی از نمک متصاعد می شود لازم است که نمک ده دقیقه قبل از سرو غذا به غذا اضافه شود تا مدت زمان کمتری در معرض حرارت قرار گیرد و ید ان از بین نرود.

همچنین باید توجه داشت که نمک یددار باید برای حفظ ید شان در ظروف دربسته تیره رنگ مثل ظروف چوبی و  پلاستیکی و به دور از نور آفتاب ، حرارت و رطوبت نگهداری شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز