title
کد خبر: 219713
00
مهمترین اشتباهات رژیم لاغری

در برخی مواقع پیش می اید که رژیم غذایی خاصی دارید ولی نمی‌توانید وزنتان را کم کنید.

به گزارش بهداشت نیوز، مطمئنا اشتباهات رژیمی خاصی در شما وجود دارد که مانع کاهش وزن شما میشود.

چشم پوشی از مصرف چربی های مفید 

یکی از بزرگترین مشکلاتی که مردم در هنگام رژیم مرتکب می‌شوند این است که چربی های مفید را نادیده می‌گیرند. روغن کنجد، روغن زیتون، آووکادو، امگا ۳ موجود در ماهی، آجیل‌ها و دانه‌ها گیاهی ،همگی دارای چربی‌های سالمند که مصرف آن‌ها به اندازه کافی در برنامه غذایی روزانه افراد لازم است

همراه پیاده روی شکلات میخورید

برخی از افراد برای یک پیاد روی از شکلات استفاده می‌کنند، اما نمی‌دانند که بهتر از هر چیز در چنین شرایطی مصرف آب کافی است. اگر قرار است زمان بیشتری را به پیاده روی اختصاص دهید، بهتر است از میوه، کمی آجیل و یا پنیر کم چرب استفاده کنید. در حالی که مصرف شکلات در این شرایط، اوضاع را وخیم‌تر می‌کند، زیرا شکلات‌ها سرشار از قند هستند.

از مهمترین اشتباهات رژیمی مصرف کم آب است

مصرف آب آشامیدنی کافی یکی از کلیدهای کاهش وزن و سلامتی است. اگر به اندازه کافی آب ننوشید بدن شما گرسنگی را با تشنگی اشتباه می‌گیرد. مصرف آب هنگام پیاده روی بسیار مهم است، زیرا علاوه بر روان کردن مفاصل می‌تواند دمای بدن شما را که هنگام پیاده روی بالا رفته، کاهش دهد. در صورت عدم وجود آب کافی در بدن، مواد مغذی به کل بدن منتقل نخواهند شد. به همین دلیل، احساس گرسنگی به شما دست خواهد داد.

بهتر است آب را خالی میل کنید، اما اگر دوست داشته باشید می‌توانید یک برش خیار، تکه‌ای نعناع و یا حتی مقداری لیموی تازه در آن بیندازید.
اثر پیاده روی را خنثی نکنید

طرح ۱۰۰۰۰ گام (معادل ۸ کیلومتر پیاده روی) را پیاده کنید و پس از آن از مزایای بی‌شمارشی بهره‌مند شوید. اما بدانید که مزایای این پیاده روی می‌تواند با مصرف دسر یا شکلات کاملا از بین برود. مردم معمولا پس از کمی پیاده روی خودشان را به صرف بستنی دعوت می‌کنند؛ این کار به هیچ وجه خوب نیست. سعی نکنید کالری سوزانده شده از طریق پیاده روی را با شیرینی دادن به خود جبران کنید، چرا که در واقع آثار مفید ورزش کردن را خنثی کرده‌اید.

در پایان بهتر است نکاتی را برای جلوگیری از بازگشت وزن به شما یادآور شویم:

هدف افرادی که به تازگی لاغر شده اند و یا اندام مناسبی دارند این است که وزن بدست آمده را ثابت نگه دارند. کاهش وزن سخت است اما ثابت نگه داشتن وزن بعد از یک رژیم به مراتب دشوارتر است. در ادامه چند توصیه کاربردی برای ثابت ماندن وزن را بیان میکنیم.

برای حفظ تناسب اندام فعالیت جسمی یک عامل تاثیر گذار محسوب می شود که گاهی اوقات فعالیت جسمی به تنهایی کافی نیست که در این صورت باید میان مصرف انرژی (فعالیت جسمی) و انرژی وارد شده به بدن تعادل برقرار شود. با انجام فعالیتهای جسمی منظم مانند نیم ساعت پیاده روی – ژیمناستیک یا دوچرخه سواری با سرعت متعادل و سوزاندن انرژی می‌توان وزن را ثابت نگه داشت. تحرک بر ثابت نگه داشتن وزن تاثیر مستقیم دارد یعنی با تحرک بیشتر می‌توان بهتر وزن را ثابت نگه داشت. علاوه براین ورزش به تعادل انرژی در بدن- بهبود فعالیتهای قلبی و ریوی و کاهش افسردگی – دلسردی – فرسودگی نیز کمک می‌کند.

• با کم کردن وعده های غذایی نیز می‌توان وزن را ثابت نگه داشت برای این کار نیاز است از بشقاب های کوچک استفاده نمایید تا احساس کنید

که غذای بیشتری خوردید.

• در طول هرروز سعی کنید ۵ بار میوه و سبزی بخورید.

• برای ثابت نگه داشتن وزن لازم است که روزانه ۳ وعده غذا بخورید و از سویی دیگر شام را سبک میل نمایید.

• کالری دریافتی را با حذف چربی ها و الکل کم کنید ، چربی و الکل کالری بسیار بالایی دارند و باعث افزایش اشتها میشوند.

• فیبرها و نانهای سبوس دار سرشار از کربوهیدرات می باشند بنابراین آنها را در اولویت برنامه غذایی خود قرار دهید.

• در جشن ها و مراسم ها به انتخاب نوع غذا و کاهش مقدار آن دقت نمایید. هرگونه زیاده روی و پر خوری باعث افزایش وزن خواهد شد.

• دلیل و علت ریزه خواری را پیدا کنید و آن را از بین ببرید.

• ثابت نگه داشتن وزن مختص به چند روز و چند هفته نیست بلکه تمام طول یک زندگی سالم را در بر میگیرد و به همین علت است که باید سبک زندگی تان را به آهستگی با ویژگی های طبیعی بدن مطابقت دهید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز