title
کد خبر: 219672
00
کرونا چه مشکلاتی برای کودکان به وجود می آورد؟

یک فوق تخصص بیماری های کلیه و مجاری ادراری کودکان گفت: زنگ خطر برای خانواده هایی که اطفال و کودکان سنین پایین دارند به صدا درآمده است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر پارسا یوسفی بیان کرد: در موج ها و سویه های قبلی این بیماری بخش اطفال بیمارستان ها تقریبا در اکثر مواقع خالی بود و تعداد بیماران کمی در مراکز درمانی بستری بودند، اما در این سویه میزان مراجعین و بستری در اطفال و کودکان به قدری است که تاکنون با این میزان بیماری تنفسی و گوارشی اطفال مواجه نبوده ایم.

وی افزود: شیوع این سویه درگیری بیشتر در اطفال دارد و خانواده ها باید بیشتر مراقب سلامتی فرزندان خود باشند.

وی تاکید کرد: چون این بیماری درمان ندارد و تنها در صورت ابتلا و بستری می توان درمان های حمایتی انجام داد و این درمان ها را نیز نمی توان در کودکان و مخصوصا اطفال استفاده کرد به همین دلیل در این موج باید بیش از پیش مراقب کودکان بود.

این متخصص کودکان در ادامه خاطرنشان کرد: بیمارستان ها در همه جای جهان محدود است و اگر تعداد بیماران زیاد شود، مطمئنا کیفیت خدمات درمانی و ارائه شده نیز تحت الشعاع قرار می گیرد و ممکن است رسیدگی نیز کمتر و در نتیجه عوارض بیماری نیز تشدید پیدا کند.

دکتر یوسفی گفت: این فصل، فصل بیماری های گوارشی است و در مقابل کرونا عوارض و مشکلات گوارشی را نیز در پی دارد به همین دلیل و به دلیل کمبود جا در بیمارستان ممکن است در کنار بیماران تنفسی بستری شوند که احتمال ادغام بیماری نیز افزایش می یابد.

وی افزود: بیماری کرونا در کودکان زیر 2 سال احتمال مرگ را بالا می برد چراکه در صورت بروز مشکلات تنفسی در کودکان زیر 2 سال، دچار نارسایی ریه می شود که درمان خاصی ندارد و همچنین ممکن است عفونت های میکروبی را به عفونت ویروسی(کرونا) را اضافه کند که آمار مرگ و میر را بالاتر می برد.

وی تاکید کرد: متاسفانه در ماه های گذشته حتی در سنین 3 الی 4 ماهگی مرگ بر اثر کرونا مشاهده و ثبت شده و جا دارد والدین دقت و توجه بیشتری به این بیماری داشته باشند.

دکتر یوسفی گفت: به هیچ وجهه قصد ترساندن والدین را نداریم اما بیمارستان امیرکبیر اراک(تخصصی کودکان) تکمیل ظرفیت شده و با پر شدن تخت های بیمارستانی امکان تکثیر عفونت های دیگر و بیمارستانی وجود دارد.

وی همچنین یادآور شد: کرونا بیماری است که ممکن است از یک آبریزش بینی تا عوارض تنفسی شدید عوارض دهد به همین دلیل نیاز است والدین هوشیار بوده و در صورت مشاهده مشکلات تنفسی و صحبت منقطع کودک، فرو رفتگی استخوان ناحیه ی جناق و زیر دنده ها، عدم توانایی در راه رفتن، عدم توانایی در خوردن و احساس بی قراری در شب، سریعا به بیمارستان و پزشک مراجعه کنند.

وی افزود: در علائم گوارشی اسهال را می توان با مایع درمانی، کنترل کرد اما یکی از مواردی که مهم است استفراغ است چراکه استفراغ باعث کم آبی شدید شده و در بیماری کرونا، کم آبی منجر به فوت می شود.

وی تاکید کرد: حتما واکسیناسیون را مد نظر قرار داده و از صحبت های غیر کارشناسی پیرامون عوارض واکسن برای کودکان، هیچگونه ترس و واهمه ای نداشته باشند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز