title
کد خبر: 219669
00
اولین و دومین گام برای مقابله با کرونا چیست؟

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با این دو راهکار می توان از این موج به سرعت و با کمترین خطر عبور کرد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر رضا شجاعی گفت : برنامه ریزی کرده ایم دیگر خدمات درمانی،در سایه ی سنگین کرونا مغفول واقه نشوند .

وی تاکید کرد : بیمارستان امیرالمومنین اراک همچنان به عنوان سانتر کرونا مشغول به ارائه خدمت است اما از تکمیل شرفیت و پر شدن تخت های بیمارستان امیرکبیر اراک که جایگزین بیمارستان امیرالمومنین است،نگران و از پیشرفت سریع این سویه مضطرب هستیم .

او یادآور شد : در بیمارستان امیرکبیر اراک 33 کودک بستری اند که 5 مورد به صورت قطعی و مابقی مشکوک به ابتلاء هستند.

دکتر شجاعی در ادامه خاطر نشان کرد : این بیماری متاسفانه کودکان را نیز درگیر می کند و درگیری شدید و وسیع ریوی کودکان و اطفال زیر 4 ماه را نیز مشاهده شده است .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد : مرکز پشتیبان این دو بیمارستان،بیمارستان آیت الله خوانساری است که خوشبختانه هنوز نیازی به مرکز سوم در این موج نشده هر چند تجهیزات و نیروی انسانی این بیمارستان آمادگی کامل را برای مقابله با سویه ی جدید را دارد.

دکتر شجاعی در ادامه به هفته ی بیماری هموفیلی اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد تمام مراحل درمان بیماران هموفیلی با کمک سازمان انتقال خون به بهترین نحو ممکن انجام شود .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت : با همکاری و همراهی مردم می توانیم این موج را پشت سر بگذاریم اما اگر ساده انگاری و غفلت های فعلی که در جامعه مشاهده می شود ادامه دار باشد،مدت زمان پیک و قله ی این موج را طولانی و عبور از این موج را خطرناک تر می کند .


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز