title
کد خبر: 219668
10
موج جدید کرونا چه کسانی را بیشتر در گیر می کند؟

یک متخصص بیماری های کودکان گفت: این موج بیشتر کودکان و سنین پایین را درگیر می کند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر علی ارجمند شبستری گفت : مهمترین مسئله ای که در پیک اهمیت دارد،دانستن علائم کرونا در کودکان است که والدین باید بدانند و درصورت لزوم سریعا به پزشک و مرکز درمانی مراجعه کنند.

او افزود : با توجه به شرایط خاصی که در چند هفته ی گذشته در خصوص بیماری کرونا در استان اتفاق افتاده و سویه ی جدید که وارد کشور و استان شده و گسترش بسیار سریعی دارد،لازم است اطلاعاتی کافی به مردم به خصوص خانواده هاو والدین قرار بگیرد .

وی تاکید کرد : علائم کرونا در سویه ی جدید می تواند تنفسی و یا گوارشی باشد که در هر دو مورد،والدین باید هوشیار بوده و هوشیارانه عمل کنند چراکه حتی یک تب ساده می تواند علامتی از کرونا باشد .

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطر نشان کرد : گاهی ممکن است کودکان با علائمی چون گلو درد،سرفه،سر درد،بدن درد،اسهال،استفراغ و حالت تهوع،روبرو و به مرکز درمانی مراجعه نمایند.

وی تاکید کرد : حتی ممکن است در برخی موارد این علائم به صورت جوش های روی بدن و یا قرمزی چشم خود را نشان دهند .

دکتر ارجمند تاکید کرد : عدم تماس با دیگران و قرنطینه ی هفت الی ده روزه مهمترین موردی است که باید مد نظر قرار بگیرد .

او افزود : همچنین توصیه می کنیم،از تماس با افراد مشکوک و حضور در مراکزی که تجمع دارد جدا خودداری کنند و در صورت مشاهده یکی از علائم گفته شده،حتما به پزشک و یا مرکز درمانی مراجعه کنند.

دکتر ارجمند در پایان گفت : همیشه پیشگیری بهتر از درمان بوده و هست و در این مورد نیز بهترین راهکار عدم ابتلا و تلاش برای مبتلا نشدن است


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز