title
کد خبر: 219296
00
گوزن مینیاتوری شوکا در جنگل های گیلان + عکس

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست گیلان از مشاهده گوزن مینیاتوری شوکا در جنگل های گیلان خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز ، تورج صادقی گفت : گونه جانوری شوکا که بعنوان گوزن مینیاتوری گیلان معروف است و به دلیل اطلاعات کم از این گونه  تصور می شد نسل آنها در جنگلهای گیلان کمیاب شده است، اخیرا در مناطق جنگلی گیلان مشاهده شده است.

وی اظهار داشت : ثبت و تصویر برداری این گونه  توسط یکی از دوستداران محیط زیست بنام حسین آقایی  از پویش مردمی حیات وحش گیلان و محیط بانان استان انجام  شده است.
وی اضافه کرد : ثبت حضور این حیوانات در عرصه های جنگلی استان گیلان نشان دهنده اهمیت  حفظ زیستگاه ها   و وجود محیطی امن برای زندگی این جانوران است. شوکا کوچکترین گوزن از خانواده گوزن ها  است، کـه نسل آن به شـدت درسال های اخیر به دلیل تخریب زیستگاه ها و شکار بی رویه مورد تهدید قرار گرفته است .
شوکا پستانداری است کوچکتر از مرال که در زبان ترکمنی آن را شوکه، در ترکی" الیک" و در کردی "فیله گچه" می نامند ، این حیوان کمی قوزدار به نظر می رسد و دارای دم بسیار کوتاه است. موهای این حیوان در فصل تابستان کوتاه و نرم و به رنک قهوه ای متمایل به قرمز و در زمستان به رنک خاکستری است.



مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز