title
کد خبر: 217173
00
گسترش پوشش بیمه درمان در دهک های یک تا سوم جمعیتی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش های پزشکی گفت:با این اقدام دولت در واقع برای اولین بار بیمه همگانی اجرا می‌شود که از افتخارات دولت است و برای این که مردم بدانند می توانند از بیمه رایگان استفاده کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر بهرام عین اللهی روز پنجشبه در  شهرستان راز و جرگلان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: علاوه بر بودجه ای که به بیماران خاص اختصاص یافته است اساس نامه صندوق بیماریهای خاص نیز در شورای عالی بیمه مصوب شده و در دستور کاردولت است و با تصویب هیئت دولت  و بعد از شناسایی بیماران خاص در کشور تمام خدمات آن ها از طریق این صندوق پوشش داده می شود و حتی برای سهولت دسترسی به دارو اقلام دارویی به محل سکونت آن ها پست خواهد شد.

گسترش پوشش بیمه درمان

وی با بیان این که گسترش بیمه های پایه یکی از برنامه های دولت است افزود: از کارهایی که در دولت انقلابی انجام شد بیمه رایگان پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از اقشاری بود که در دهک های یک تا سوم جمعیتی قرار دارند و ۴۰۰ هزار نفر نیز در سال قبل به رایگان بیمه شدند و اکنون می توان گفت تقریبا همه مردم به جز افراد مرفهی که باید خود اقدام کنند تحت پوشش بیمه قرار دارند.

عین اللهی خاطرنشان کرد: با این اقدام دولت در واقع برای اولین بار بیمه همگانی اجرا می‌شود که از افتخارات دولت است و برای این که مردم بدانند می توانند از بیمه رایگان استفاده کنند می توانند با وارد کردن کد ملی خود در سامانه رفاه  اطلاعات لازم را دریافت کنند.

وی افزود: برای تشویق مردم در طرح جوانی جمعیت  زنانی که باردار می شوند بدون در نظر گرفتن تمکن مالی به رایگان بیمه می شوند و فرزندان آنها نیز تا پنج سالگی از بیمه برخوردار خواهند شد.

وی یکی از مشکلات جامعه را پیری جمعیت بیان کرد و افزود: برای کارشناسان مامایی و بهورزانی که مردم را ترغیب به فرزند آوری کنند بسته های تشویقی در نظر گرفته ایم و با توجه به سرانه افرادی که در شبکه های سلامت توسط ماماها و بهورزان تشویق به فرزندآوری شوند بسته های تشویقی به این افراد داده می شود.

به گزارش ایرنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر یک روزه هیات دولت صبح امروز وارد خراسان شمالی شد و به عنوان نماینده تام الاختیار رییس جمهور، از طرح ها و مراکز مختلف شهرستان مرزی راز و جرگلان بازدید میدانی کرده و از نزدیک با مشکلات اهالی این منطقه آشنا شد.  

دیدار با اقشار مردم و حضور در نشست شورای اداری راز و جرگلان از برنامه های سفر وزیر بهداشت به این شهرستان است که عصر امروز این مشکلات را در نشست شورای اداری خراسان شمالی، که با حضور رییس جمهور و اعضای هیات دولت در بجنورد برگزار می شود، مطرح خواهد کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح روز پنجشنبه در بیست و ششمین سفر استانی دولت سیزدهم، با استقبال نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد، استاندار و جمعی از مسوولان استانی وارد بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی شد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی به مرکزیت بجنورد، شامل هشت شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، راز و جرگلان، فاروج، جاجرم و گرمه است.  

خراسان شمالی در سال ۸۳، پس از تقسیم استان خراسان به سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، در جغرافیای سیاسی کشور پدیدار شد.

شهرستان راز و جرگلان با ۷۰ هزار نفر جمعیت از داشتن بیمارستان بی‌بهره است و مردم این منطقه ناگزیرند برای دریافت خدمات درمانی فاصله ۱۵۰ کیلومتری آن تا شهرستان مانه و سملقان و یا بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی را طی کنند.  

این شهرستان که در شمالی‌ترین نقطه استان قرار دارد، هم مرز با کشور ترکمنستان بوده و دارای ۳ بخش مرکزی، جرگلان و غلامان است.

خراسان شمالی، ۹ مرکز درمانی با هزار و ۳۰۰ تخت بیمارستانی دارد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز