title
کد خبر: 217109
00
خورشیدتابستان و خطر ابتلا به سرطان پوست

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید برای پوست مضر است و احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد.

به گزارش بهداشت نیوز، کارگران برخی از مشاغل مانند کشاورزان، کارگران ساختمانی و کارگران فصلی در معرض مقدار زیادی نور خورشید هستند که خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی سازمان بهداشت جهانی، سالانه بین دو تا سه میلیون مورد "سرطان پوست غیر ملانوما" در جهان ثبت می‌شود که حدود ۹۰ درصد از سرطان‌های پوست را تشکیل می‌دهد.

علاوه بر این، ۱۳۲۰۰۰ مورد ملانوم بدخیم، خطرناک‌ترین نوع سرطان پوست، ثبت شده است که این ارقام دائما در حال افزایش هستند.قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش عامل اصلی ایجاد این سرطان‌ها است، به گونه‌ای که قرار گرفتن در معرض متناوب، اما شدید، باعث آفتاب سوختگی می‌شود که در طولانی مدت باعث ایجاد ملانوم می‌شود.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای مدت طولانی، به عنوان مثال در مشاغلی که در هوای آزاد انجام می‌شود، منجر به ظهور تومور‌های سرطانی غیر ملانوما می‌شود که کم خطرترین، اما شایع‌ترین آن‌ها هستند؛ بنابراین برای افرادی که در فضای باز کار می‌کنند، منطقی است که جزو آسیب پذیرترین افراد باشند.

لوک سولیموویچ، رئیس سندیکای متخصصان پوست و ونورولوژیست فرانسه می‌گوید: زمانی که عوامل خطر در کار و زندگی شخصی فرد جمع می‌شود، باید اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهد، به خصوص اگر پوست روشنی دارد یا سابقه خانوادگی سرطان پوست دارد.

یکی از برجسته‌ترین اقدامات پیشگیرانه توصیه شده توسط این اتحادیه، پرهیز از قرار گرفتن در معرض نور خورشید در حد امکان بین ساعات ظهر تا چهار بعد از ظهر است. سولیموویچ تاکید کرد: «بهترین محافظت، پوشیدن لباس تیره، کلاه و عینک آفتابی و ضدآفتاب هر دو تا سه ساعت یک بار در قسمت‌های در معرض بدن است».

سال‌هاست که در فرانسه تلاش‌هایی برای افزایش آگاهی در مورد این موضوع انجام شده است، اما پیر سزارینی مدیر انجمن "ایمنی خورشیدی" که با سازمان بهداشت جهانی همکاری می‌کند، تأکید کرد که آگاهی در مورد پیشگیری هنوز کافی نیست.

وی توضیح داد: طبقه بندی سال ۲۰۱۵ آلمان از سرطان پوست ناشی از اشعه ماوراء بنفش به عنوان یک بیماری شغلی، انگیزه جدیدی برای توجه به این موضوع ایجاد کرد و منجر به راه اندازی مجدد کمپین‌های پیشگیری و غربالگری شد.

پستچی ها، باغبان ها، کارگران فصلی، برخی از افسران پلیس، ناظران استخرها، ماهیگیران و البته کشاورزان به دلیل شغلشان بیشتر در معرض خطر هستند.

Mathieu Longuet یک کارآموز جوان پزشکی، پایان نامه‌ای در مورد نگرش کشاورزان نسبت به خطر قرار گرفتن در معرض نور خورشید در منطقه Franche-Comte در شرق فرانسه در امتداد مرز با سوئیس منتشر کرد.

مهمترین نتیجه‌ای که این کارموز به آن دست یافته این است که کشاورزان بسیار آسیب پذیر هستند، زیرا اکثر آن‌ها شش تا هفت روز در هفته را به کار می‌گذرانند. با این حال، ۵۶ درصد از آن‌ها هیچ نگرانی در مورد قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش ابراز نمی‌کنند.

استفاده از کلاه مهم‌ترین اقدام پیشگیرانه‌ای است که این افراد به آن متوسل می‌شوند، اما به پوشیدن سایر لباس‌های محافظ توجه کافی ندارند، علاوه بر این که کشاورزان به ویژه آقایان استفاده از محصولات ضد آفتاب را دوست ندارند.

همچنین درصد تقاضا برای خدمات بهداشتی مناسب ضعیف است، به گونه‌ای که ۵/۶۳ درصد هرگز تحت معاینه پوستی توسط پزشک عمومی خود قرار نگرفته اند و ۵/۶۱ درصد این معاینه را توسط متخصص پوست انجام نداده اند.

این محقق به این نتیجه رسیده است که ۷۴ درصد از آن‌ها آگاه هستند که در معرض خطر نور خورشید هستند، اما این افراد اقدامات حفاظتی کافی را انجام نمی‌دهند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز