title
کد خبر: 216969
00
راه اندازی مراکز ناباروری سطح ۲؛ به‌زودی

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مراکز ناباروری سطح ۲ به زودی برای اولین‌بار در کلینیک‌های ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی با حضور حداقل یک متخصص ارولوژیست و متخصص زنان و آزمایشگاه راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سعید کریمی در اجلاس معاونین درمان دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با اشاره به عملکرد مطلوب وزارت بهداشت در کنترل اپیدمی کرونا، افزود: با همت مردم و دولت خدمتگزار و تلاش شبانه روزی مدافعان سلامت، کرونا کنترل شد و امروز با تلاش وزارت بهداشت در واکسیناسیون عمومی، آمار فوتی‌های کرونا چندبار پیاپی در هفته‌های اخیر صفر شد که افتخار بزرگی است.  

وی تاکید کرد: مسئله اپیدمی کرونا در کشور تمام نشده و از مردم همچنان درخواست داریم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.  

کریمی از معاونین درمان داشنگاه‌های کشور در این نشست خواست که حتما نظارت ویژه‌ای بر بخش‌های بستری کرونا داشته باشند و زیرساختارهای آماده شده برای مقابله با ویروس کرونا در مراکز بهداشتی و درمانی همچنان برقرار باشد چرا که باید برای هر اتفاقی، آمادگی داشته باشیم.  

معاون درمان وزارت بهداشت به اثرات روانی بر جای مانده اپیدمی کرونا در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: در این شرایط باید به سلامت روان، توجه بیشتری شود چرا که طبق گزارشات اختلالات روحی، افسردگی و اضطراب بعد از کرونا افزایش می یابد بنابراین باید در این زمینه در معاونت درمان نیز برنامه ریزی کنیم.  

وی با اشاره به قانون جوانی جمعیت گفت: مراکز ناباروری سطح ۲ به زودی برای اولین بار در کلینیک‌های ویژه دانشگاه های علوم پزشکی با حضور حداقل یک متخصص ارولوژیست، متخصص زنان و آزمایشگاه راه‌اندازی می‌شوند چراکه طبق قانون جوانی جمعیت هر دانشگاه باید یک مرکز ناباروری سطح ۲ داشته باشد.  

معاون وزیر بهداشت، با اشاره به لزوم توسعه خدمات دندانپزشکی، گفت: اگر بخواهیم خدمات دندانپزشکی کشور را توسعه دهیم باید در ۲۷۰ کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی، خدمات دندانپزشکی را ارائه کنیم. اکنون ۱۷ خدمت دندانپزشکی تحت پوشش بیمه است و بنا داریم تعداد قابل توجهی از خدمات دندانپزشکی دیگر نیز تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

کریمی با تاکید بر ضرورت الکترونیکی شدن فرآیندهای معاونت درمان، یادآور شد: نیاز داریم سامانه‌های یکپارچه ایجاد کنیم تا بر اساس آن، معاونت درمان الکترونیک برای تجهیزات، عملکردها و نیروی انسانی کارنامه صادر کند. سامانه نظارت بر درمان نیز قرار است راه‌اندازی شود تا سوابق بیمارستان و پزشکان و افراد و همچنین امتیازات مشخص باشد.  

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: مراکز جراحی محدود از آخر تیرماه اعتباربخشی می‌شوند.

به گفته کریمی، توانبخشی از اولویت‌های معاونت درمان و مقوله‌ای بسیار مهم است و در نظر گرفتن بخش و تخت توانبخشی برای بیمارستان‌هایی با تعداد تخت بالا، بسیار مورد تاکید است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز