title
کد خبر: 216857
00
جراحی همزمان شبکیه چشم و آب مروارید با تولید این دستگاه ممکن شد

محققان یک شرکت دانش‌بنیان دستگاهی برای جراحی همزمان شبکیه چشم و آب مروارید تولید و عرضه کردند.

به گزارش بهداشت نیوز، یکی از شرکت‌های دانش‌ بنیان که در حوزه تجهیزات چشم‌پزشکی فعالیت می‌کند، محصول جدید خود در حوزه جراحی چشم را ارائه کرد. این محصول "فیکو ویترکتومی پوستریور" نام دارد که به گفته پیام محمد، مدیر عامل این شرکت در دو عمل "آب مروارید" و "تخلیه زجاجیه" چشم کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه این دستگاه هنوز یک قدم تا مرحله نهایی راه دارد، اما می‌توانیم بگوییم که طراحی و ساخت آن به‌طور موفقیت‌آمیزی پایان یافته است، ادامه داد: دستگاه «فیکو ویترکتومی پوستریور» هم برای عمل فیکو یا آب مروارید که به طور سرپایی انجام می‌شود و هم در عمل تخلیه زجاجیه چشم و ترمیم پس از تخلیه آن کاربرد دارد.

مدیر عامل این شرکت دانش‌ بنیان اظهار کرد: این دستگاه جزو پرمصرف‌ترین دستگاه‌های چشم‌پزشکی است که هم برای پزشکانی که تخصصشان در اتاقک قدامی چشم است و هم برای پزشکانی که جراحی‌های شبکیه را انجام می‌دهند، کاربرد دارد.

وی دستگاه تولیدی این شرکت را ابداعی نوین در حوزه چشم‌پزشکی توصیف کرد و یادآور شد: از آنجایی که ممکن است در آینده پزشکان تنها یکی از قابلیت‌های این دستگاه را نیاز داشته باشند، از این رو ما سه نوع محصول داریم که یکی دستگاهی برای انجام عمل جراحی "آب‌مروارید"، دستگاه دیگر برای انجام عمل جراحی تخلیه زجاجیه و دستگاه سوم برای هر دوی این جراحی‌ها کاربرد دارد.

محمد، همچنین درباره امکانات این دستگاه گفت: این محصول دوآل پمپ است؛ یعنی دو نوع پمپ را برای وکیوم استفاده می‌کند که هر دو در یک قالب خلاصه شده‌اند و این یکی از امکانات بسیار کارآمد این دستگاه حساب می‌شود، یعنی پزشک می‌تواند همزمان هم جریان مایع چشم را کنترل کند و هم عمل خود را ادامه دهد.  

وی تجهیز این دستگاه به دو منبع نور سرد سفید و زرد برای جراحی‌های شبکیه را از دیگر قابلیت‌های این دستگاه نام برد و اضافه کرد: همچنین این دستگاه دارای خروجی برای عمل‌های سیلیکون زجاجیه است که زجاجیه را هم تخلیه و هم پر می‌کند؛ از سوی دیگر دارای امکانی است که می‌تواند هوا را داخل کاسه چشم کنند و پر نگه دارند تا عمل انجام شود.

به گفته وی نمونه‌های مشابه وارداتی با استفاده از کپسول کار می‌کنند. به گفته مدیر عامل این شرکت، برای تولید این محصول ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت شده است.

منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز