title
کد خبر: 216806
00
کم آبی ناشی از اسهال در کودکان و افراد مسن خطرناک است

رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماریهای واگیر دار دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بیشتر بیماریهای اسهال  فصل تابستان  ویروسی هستند که باید در این شرایط وضعیت آب بدن بیمار مراقبت شود،زیرا کم آبی می تواند برای سالمندان و کودکان خطر افرین باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر زهرا نهبندانی با اشاره به اینکه اسهال، استفراغ، درد معده، تب، سردرد و بدن درد از علائم ابتلا به نورو ویروس می باشد، گفت: 12-48 ساعت بعد از ابتلا به این ویروس علائم بیماری تظاهر پیدا می کند و اغلب 1-3 روز بعد علائم بهبود می یابد.

وی گفت: اسهال و استفراغ موجب کم آبی در بیمار می شود ،کم آبی در کودکان، افراد مسن و افراد مبتلا به سایر بیماری ها خطرناک است؛ از همین رو کاهش دفع ادرار، خشکی دهان و گلو، احساس سرگیجه در زمان ایستادن از علائم کاهش آب بدن می باشد؛ در کودکان ، کم آبی موجب گریه بدون اشک، خواب آلودگی و یا   بی قراری می شود.

وی با اشاره به اینکه بیماری های ویروسی سرعت سرایت بالاتری دارند، گفت: همه افراد در طول زندگی خود در معرض چندین بار ابتلا به نورو ویروس قرار می گیرند چرا که ایمنی حاصل از ابتلا به این ویروس مادام العمر نیست ، این بیماری در زمان ابتلا و روزهای اول بعد از بهبود علائم بیماری، قابل انتقال به دیگران است.    

 دکتر نهبندانی در خصوص راه های ابتلا به بیماری ویروسی گوارشی گفت: خوردن غذا یا نوشیدنی آلوده، لمس سطوح یا اشیا آلوده و سپس تماس دست با دهان و تماس با فرد بیماراست.

وی ابراز کرد:  شستن دست ها به ویژه بعد از استفاده از سرویس بهداشتی، تعویض پوشک، قبل از خوردن غذا و قبل از اقدام به تهیه و آماده سازی غذا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.  جهت اطمینان از رفع آلودگی می توان بعد از شستن دست ها  از ضدعفونی کننده های الکلی استفاده  کرد اما این محلول های ضدعفونی کننده نباید جایگزین شستن دست ها با آب و صابون شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز