title
کد خبر: 216747
00
فواید بازی های فکری برای کودکان

طراحی و توسعه بازی‌ها و آموزش‌هایی برای پرورش مغز و ذهن کودکان و نوجوانان توانسته است به ارتقای مهارت‌های فکری و شناختی آنان کمک کند.

به گزارش بهداشت نیوز، بسیاری از خصوصیت‌های فردی ما به نیمکره‌های راست و چپ مغزمان بستگی دارند و نیاز است توانمندی‌های این دو نیمکره افزایش یابد. بر اساس تحلیل‌های متخصصان حوزه شناختی، پرورش ذهن و مغز در سنین پایین و حتی بزرگ‌سالان از مسائل مهمی است که نباید از آن غافل شد.

افزایش دقت و سرعت عمل

ارتقای مهارت‌های محاسبات ذهنی در قالب پروژه چرتکه، یکی از پروژه‌های فناورانه است که توسط شرکت کودکان هوشمند با هدف پرورش ذهن و مغز در قشر کودک و نوجوان، توسعه یافته است.

در این شرکت، آموزش‌ها و بازی‌هایی که مغز و ذهن را تقویت می‌کند، در دستور کار قرار گرفته است. آموزش باعث پرورش نیم‌کره راست مغز می‌شود و این نیم‌کره ازلحاظ عملکرد قوی‌تر از نیم‌کره چپ است.

پرورش نیم‌کره‌های مغز

پروژه چرتکه باعث می‌شود محاسبات با سرعت بیشتری انجام شود بلکه اثر نامحسوسی در پرورش نیم‌کره‌های مغز دارد و خوداتکایی، عزت‌نفس و دقت و سرعت عمل در دروس دیگر را افزایش می‌دهد.

همچنین بسته‌های آموزشی متنوع دیگری طراحی شده است که هوش طلایی برای پیش‌دبستانی تا چهارم دبستان و بسته آموزشی دانشمند کوچک در حوزه علوم تجربی و آزمایشگاه ازجمله آن‌ها به شمار می‌رود.

برگزاری مسابقات ملی محاسبات ذهنی

در دوران کرونا و با توجه به نیاز حوزه آموزش، بسته آموزشی برای 4 درس علوم، ریاضی، فارسی و نگارش از کلاس اول تا ششم دبستان با قیمت مناسب طراحی شد. همچنین اپلیکیشن آموزشی نیز به مرحله تولید انبوه رسید.

علاوه بر عرضه محصولات و پروژه‌های مختلف، تاکنون بیش از 35000 مربی آموزش دیده‌اند و در آموزش مربیان به‌شرط اشتغال در دستور کار قرار گرفته است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز