title
کد خبر: 216709
00
اگر فکر می کنید انتخاب غذایی سالمی دارید، این مطلب را حتما بخوانید

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد بسیاری از مردم فکر می کنند که انتخاب های غذایی سالمی دارند، اما ممکن است رژیم غذایی خود را با عینک های خوش بینی قضاوت کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، نتایج یک مطالعه جدید که با هدف شناسایی گسست بین اینکه مردم چگونه فکر می ‌کنند سالم غذا می‌ خورند و در واقعیت چگونه عمل می‌کنند، نشان می دهد بیشتر افراد قادر به تشخیص اشتباهات سبک غذایی خود نیستند.

جسیکا تامسون، نویسنده ارشد این مطالعه و اپیدمیولوژیست تحقیقاتی در وزارت کشاورزی ایالات متحده در مورد موضوع فوق گفت: به نظر می رسد ارزیابی دقیق کیفیت رژیم غذایی برای بزرگسالان دشوار است و بیشتر بزرگسالان معتقدند که کیفیت رژیم غذایی آنها از آنچه در واقعیت رخ می دهد، سالم تر است.  

برای انجام این مطالعه، محققان از شرکت کنندگان خواستند که رژیم غذایی خود را عالی، بسیار خوب، خوب، متوسط یا ضعیف ارزیابی کنند. افراد همچنین پرسشنامه های ۲۴ ساعته مواد غذایی را تکمیل کردند. سپس، محققان پاسخ ‌ها را با هم مقایسه کردند تا ببینند پاسخ ‌ها به این دو موضوع چقدر با هم مطابقت دارند.

در نتیجه بررسی این اطلاعات مشخص شد از میان بیش از ۹۷۰۰ نفر، تقریباً ۸۵٪ از آنها وقتی از آنها خواسته شد که کیفیت رژیم غذایی خود را ارزیابی کنند، از واقعیت دور شده و تقریباً همه افراد سلامت رژیم غذایی خود را بیش از حد، سالم برآورد کردند.

تامسون در این رابطه گفت: آنها رژیم غذایی خود را بسیار خوب می دانستند در حالی که در واقع رژیم غذایی آنها ضعیف بود.
این مطالعه نشان داد کسانی که رژیم غذایی خود را ضعیف ارزیابی می کردند، بسیار دقیق تر بودند. به باور محققان، ما ابتدا باید بفهمیم که افراد هنگام فکر کردن به سلامت رژیم غذایی خود چه عواملی را در نظر می گیرند.

این تیم مطالعاتی می خواست بداند که آیا می توان از یک سوال ساده به عنوان ابزار غربالگری برای مطالعات تغذیه استفاده کرد یا خیر. مطالعات قبلی نشان داده‌ اند که ارزیابی ‌های خود رتبه‌ بندی می ‌تواند پیش ‌بینی‌ کننده قوی سلامت و خطر مرگ زودهنگام باشد.

شلی مانیسکالکو، متخصص تغذیه در واشنگتن دی سی که این یافته ها را بررسی کرد، گفت: شکاف کشف شده در این مطالعه بین دانش و عمل است. مردم تا حد زیادی می‌ دانند که باید میوه ‌ها و سبزیجات بیشتری بخورند، غلات کامل برایشان مفید است و باید چربی ‌ها و غذا های سرخ ‌شده کمتری مصرف کنند. نکته کلیدی این است که با آموزش نحوه پخت و پز و ارائه دستور العمل های ساده برای مردم، خوردن غذاهای مغذی که طعم خوبی دارند، آسان تر می شود. مردم باید به خاطر داشته باشند که تغییر یک شبه اتفاق نمی افتد.
منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز