title
کد خبر: 216707
00
ژل زیست تجزیه‌پذیری که قلب را ترمیم می کند

محققان به تازگی نوعی ژل زیست تجزیه‌پذیر توسعه داده‌اند که قادر است بخش های آسیب دیده قلب پس از حمله قلبی را ترمیم کند. به گفته این محققان با موفقیت این ایده در آینده امکان بازیابی سلامت میلیون ها بیمار وجود دارد

به گزارش بهداشت نیوز، محققان به تازگی نوعی ژل زیست تجزیه‌پذیر توسعه داده‌اند که می‌تواند بخش های آسیب دیده قلب پس از حمله قلبی را ترمیم کند. به گفته این محققان با موفقیت این ایده در آینده امکان بازیابی سلامت میلیون ها بیمار وجود دارد.

محققان بریتانیایی نوعی ژل زیست تجزیه‌پذیر برای ترمیم مشکلات قلبی ساختند. به دلیل افزایش شمار بیماران حملات قلبی این پیشرفت می تواند باعث بهبود میلیونها بیمار شود. قلب انسان توانایی آنچنانی برای بازسازی خود ندارد. بنابراین پس از حمله قلبی بیمار ممکن است در معرض نارسایی قلبی و یا دیگر مشکلات قرار بگیرد. محققان پس از سالها تحقیق در مورد روش مناسب ترمیم قلب، از تزریق نوعی ژل جدید استفاده کرده‌اند که می تواند به سلول ها برای رشد بافت های جدید کمک کند.

 پیش از این برای کاهش خطرهای ناشی از حمله قلبی، از تزریق سلول ها به قلب انسان استفاده می شد. اما ژل ساخته شده میتواند سلول های تزریق شده را در جای خود ثابت نگه داشته و باعث پیوند قلب شود. در زمان حمله قلبی عدم رسیدن خون و اکسیژن کافی باعث مرگ سلول های عضلانی قلب میشود. به طوری که برخی از بیماران به علت شدت آسیب به پیوند نیاز پیدا می کنند. به همین دلیل محققان تلاش می کنند تا بتوانند با استفاده از روش های جدید مانع از پیوند قلب و عوارض آن شوند. تحقیقات اخیر محققان نشان میدهد. این روش توانسته است عملکرد صحیح روی موش ها داشته باشد. همچنین بی خطر بودن آن نیز مورد تایید قرار گرفته است.
منبع: برنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز