title
کد خبر: 216651
00
یک نوشیدنی برای سلامت عمومی بدن

بررسی های جدید انجام شده توسط محققان اروپایی نشان می دهد که استفاده از ماءالشعیر که یک نوشیدنی محبوب غیرالکلی است، می تواند با بالابردن جمعیت و تنوع میکروب های روده ای، سلامت عمومی فرد را بهبود ببخشد.

به گزارش بهداشت نیوز، ماءالشعیر که یک نوشیدنی مفید غیرالکلی است، اخیراً محبوبیت زیادی در دنیا پیدا کرده است. محققان در یک مطالعه آزمایشی گزارش داده اند مردانی که روزانه یک لیوان از این نوشیدنی مصرف می کنند، دارای مجموعه متنوع تری از میکروب ها در میکروبیوم روده ای خود هستند و این امر می تواند باعث کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری ها شود.

تریلیون‌ها میکروارگانیسم مختلف، درون دستگاه گوارش انسان وجود دارند و مستقیماً بر سلامت میزبان تأثیر می‌گذارند. مطالعات نشان داده‌اند که وقتی انواع بیشتری از باکتری‌ها وجود داشته باشند، احتمال ابتلای افراد به بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و دیابت کمتر است. 

ماءالشعیر حاوی ترکیباتی مانند پلی فنل ها و همچنین میکروارگانیسم های حاصل از تخمیر آن است که می توانند بر انواع میکروب ها در روده انسان تأثیر بگذارد. یک مطالعه که قبلا منتشر شده بود نشان داده بود که وقتی هم مردان و هم زنان به مدت 30 روز ماءالشعیر مصرف کردند، تنوع میکروبیوم روده آن ها افزایش یافت. این در حالی بود که نوع الکلی این نوشیدنی، اثر مشابهی را نشان نداد.

اکنون نیز در پژوهشی جدید که توسط محققان پرتقالی انجام شده و موضوع را به شکل عمیق تری مورد بررسی قرار داده است، 19 مرد سالم به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند که به مدت 4 هفته ماءالشعیر را همراه با شام مصرف کردند.

محققان دریافتند که در پایان دوره 4 هفته ای، تنوع باکتریایی بیشتری در میکروبیوم روده و سطوح بالاتر آلکالین فسفاتاز در مدفوع دیده شد که نشان دهنده بهبود سلامت روده است.  به گفته آن ها، مصرف مرتب ماءالشعیر می تواند برای میکروبیوم روده و سلامت روده مردان مفید باشد و با توجه به این که الکل مضرات زیادی برای بدن دارد، این نوشیدنی غیر الکلی انتخاب بسیار سالم تری برای افراد است.

این یافته های جالب در مجله ACS' Journal of Agricultural and Food Chemistry منتشر شده اند.

منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز