title
کد خبر: 216604
00
جراحی دیسک کمر با روشی ساده

عمل جراحی آندسکوپی دیسک پنج مهره کمر و یک مهره ساکروم کمر در بیمارستان امام جعفرصادق (ع) میبد برای اولین بار با دستگاه آندوسکوپ انجام شد.

به گزارش بهداشت نیوز، عمل جراحی آندسکوپی دیسک پنج مهره کمر و یک مهره ساکروم کمر در بیمارستان امام جعفرصادق (ع) میبد برای اولین بار با دستگاه آندوسکوپ انجام شد.

جسمانی با بیان اینکه بنا داریم بتوانیم بهترین عمل‌های جراحی را با کمترین تهاجم انجام دهیم، افزود: ویژگی این نوع عمل این است که با کمترین میزان برش و آسیب به بافت نرم و استخوان انجام می‌شود و بیمار بلافاصله بعد عمل جراحی دردی که درناحیه پا و کمر داشت رفع و قادر به راه رفتن می‌شود.

دکتر احسان ضیایی مدیرگروه جراحی مغز و اعصاب علوم پزشکی یزد، هم گفت: این عمل جراحی حتی در کشور درچند مرکز محدود انجام می‌شود و یک جراحی نوین در دنیاست که ما با علم روز دنیا این نوع عمل جراحی را با موفقیت انجام دادیم.

ضیایی افزود: دراین نوع عمل جراحی عمل با دستگاه اندسکوپ انجام و برش جراحی حداقل به اندازه ۱۰ تا ۱۵ میلیمتر با حداقل مداخله دربافت عضلانی و بافت استخوانی بیمار انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه درگذشته عمل جراحی دیسک کمر به صورت باز بود که بیمار تحت بی هوشی کامل و عضلات بیمار کامل باز و قسمتی از بافت استخوانی برداشته می‌شد و بعد از آن به فضای دیسک و ریشه عصبی می‌رسیدند و عمل انجام می‌شد اظهارداشت: اما در این نوع عمل، حداقل مداخله دربافت سالم بیمار انجام و عوارض و درد بعد از جراحی به میزان قابل توجهی نسبت به عمل جراحی باز برای بیمار کمتر است.

بیمارستان امام جعفرصادق (ع) بعنوان یکی از بیمارستان‌های جنرال منطقه، امروزه خدمات تخصصی و فوق تخصصی مناسبی شامل خدمات رایگان آنکولوژی به بیماران سرطانی، سنگ شکن را به بیماران ارائه می‌کند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز