title
کد خبر: 216602
00
این 2داروی بیماران تالاسمی کم یاب شد+ علت

مشاور رسانه‌ای رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به انتقال ارز مورد نیاز تامین دو داروی بیماران تالاسمی به شرکت خارجی طی سه ماه گذشته، گفت: دلیل تاخیر در تامین داروی دسفرال و جیدنیو تعلل شرکت خارجی است، درحالیکه تمامی اقدامات لازم برای تهیه این داروها صورت گرفته است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سجاد اسماعیلی با اشاره به اینکه ارز تخصیصی به داروهای بیماران تالاسمی طی ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ نسبت به سال‌های گذشته بیشترین میزان بوده است، گفت: تامین داروهای حیاتی وارداتی و تولید داخل بیماران تالاسمی از مسیر واردات و‌ تولید داخل در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: تولید داخل ویال دفروکسامین و قرص دفرازیروکس خوراکی به میزان کافی از چند شرکت تولیدی داخل در بازار موجود است.


مشاور رسانه‌ای رئیس سازمان غذا و دارو درخصوص تامین داروی بیماران تالاسمی از مسیر واردات، عنوان کرد: با توجه به اینکه برخی از داروهای بیماران تالاسمی از شرکت نوارتیس کشور سوییس تامین می شود و این شرکت شروع تولید داروها از قبیل دسفرال و جیدنیو را مشروط به تخصیص ارز و سوییفت کرده، علیرغم اینکه سازمان غذا و دارو برای محموله‌های دسفرال و جیدنیو ارز تخصیص داده و از مسیرهای موجود ارز به حساب شرکت واریز شده است ولیکن شرکت نوارتیس اعلام کرده است که بعد از دریافت ارز، پروسه تولید را آغاز کرده و ۵ -۶ ماه بعد دارو را برای بیماران تالاسمی ارسال خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان غذا و دارو تمامی مسیرهای ممکن را برای تامین داروهای بیماران مدنظر قرار داده است، اظهار کرد: از سه ماه گذشته ارز مورد نیاز تهیه داروهای دسفرال و جیدنیو به شرکت خارجی تولید کننده پرداخت شده و دلیل تاخیر، این شرکت است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز