title
کد خبر: 216482
00
17 اقدام مشترک برای افزایش کیفیت و کمیت غذا

توانمندی ‌ها حمایت می شود تا امنیت غذایی در کشور تامین شود. دستاوردی که با استفاده از ظرفیت دانشی شرکت های دانش بنیان و خلاق به دست خواهد آمد.

به گزارش بهداشت نیوز، اقداماتی چون «تولید صنعتی آفت کش گیاهی دایابون، سامانه ملی تولید آرد سالم»، «تولید ترکیبات هیومیکی»، «تبدیل زیستی زباله و پسماندهای آلی به ترکیبات با ارزش (پودر پروتئین، کود بارورکننده و پلیمرهای زیستی با استفاده از حشره (Hermetia illucense )»، «تولید کودهای (زیستی) میکروبی و کودهای امینو اسید»، «طرح تولید صنعتی کودهای زیستی نیتروژنه، فسفره و ریشه زا»، «تولید علوفه دام از  ضایعات و علف های هرز باغات پسته استان کرمان»، «غربالگری و امکان تهیه هسته های اولیه عاری از ویروس برخی ارقام تجاری نهال و تولید کود بیولوژیک».

از دیگر تلاش ها در این حوزه می توان به «تولید ماهی صبیتی از طریق روش نوین تکثیر و پرورش مستقیم در استخر خاکی»، «تولید گرانول رنگدانه طبیعی آستاگزانیتن بر پایه ریزجلبک برای مصرف آبزیان»، «تولید میلورم برای تامین منبع پروتنینی جایگزینی سویا در جیره غذایی بلدرچین و ماهی»، «پرورش و تولید لارو مگس خانگی به عنوان منبع پروتئینی در تغذیه طیور و آبزیان»، «تکثیر و پرورش سوسک زرد آرد به عنوان منبع پروتئین در رژیم غذایی، طیور و آبزیان»، «پرورش کرم‎های خوراکی میلورم»، «برنامه اصلاح نژادی گوسفند بومی ایران (لری بختیاری) با تاکید بر استفاده از آلل برولا» و «تولید پروتئین تک یاخته با استفاده از ضایعات خرما و استفاده از آن در تولید محصولات غذایی، مکمل ورزشی و دارویی» اشاره کرد.

این کار با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز شده است و قرار است با کمک شرکتهای دانش بنیان به بازار داخلی عرضه شود. محصولاتی راهبردی که نقشی موثر در تامین امنیت غذای مردم و ارتقای سلامت جامعه دارند.

امروز در دنیا تامین امنیت غذایی به یکی از مهم ترین دغدغه ها بدل شده است و بقای کشورها و دولت ها به این مقوله مرتبط است. تامین این نیاز هم تنها با کمک فناوری و نوآوری میسر است. به همین دلیل در ایران هم ضروری است که این کار با کمک شرکت هایی که در مرز دانش تلاش می کنند، انجام شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز