title
کد خبر: 215667
00
ترفندی برای بهبود صدای هدفون

هدفون‌ها جزئی جدایی ناپذیر از وسایل هر روزه ما هستند؛ وسایلی که حفظ بهداشت آنها هم روی کیفیت صدا تاثیر دارد و هم روی سلامت گوش‌هایمان.

به گزارش بهداشت نیوز ،بهداشت گوش این روزها با بهداشت وسایل الکترونیکی ارتباطی مستقیم پیدا کرده است؛ دکتر علی‌محمد اصغری، فوق‌تخصص گوش و استاد دانشگاه از راهکارهای محافظت از گوش گفته اما نباید فراموش کنیم که هدفون‌هایی که مرتبا در گوش‌هایمان می‌گذاریم هم یک پای این ماجرا هستند: هوای گوش‌هایتان را داشته باشید!

از زمان اختراع واکمن، هدفون به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده، با این حال و با وجود هزینه‌ای که برای داشتن یک هدفون با کیفیت می‌کنیم به مرور زمان کیفیت صدای هدفون کاهش پیدا می‌کند و ما مجبوریم به سراغ خرید یک هدفون جدید برویم. اما قبل از خرید یک هدفون جدید بهتر است آن را تمیز کنیم. این کار برای بهداشت گوش هم مفید است.

چرا باید هدفون خود را تمیز کنیم؟
همین الان هدفون یا ایرفون خود را ببینید؛ جرم گوش، چربی و همچنین گرد و غبار در شکاف‌های کوچک آن ذخیره شده است. آخرین باری که هدفون‌تان را تمیز کردید کی بود؟ ما تقریبا همیشه آنها را در کیف، جیب‌ و هر جایی می‌اندازیم، این کار باعث می‌شود هدفون ما با گرد و غبار و کثیفی دیگری که از قبل بوده آلوده شود و معمولا آن را بدون لحظه‌ای درنگ در گوش خود فرو می‌کنیم. این کار می‌تواند منجر به افزایش احتمال ابتلا به عفونت گوش، انسداد جرم گوش و درنهایت دردسر مراجعه به پزشک شود. اتفاقاتی که با کمی مراقبت و نگهداری از هدفون جلوی آنها گرفته خواهد شد.

برای تمیز کردن هدفون به این وسایل نیاز داریم:
یک پارچه کوچک  تمیز
پد الکلی (ضدعفونی کننده دست)
پنبه یا گوش پاک کن
صابون
آب
مسواک نرم


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز