title
کد خبر: 215481
00
 مهمترین سنین غربالگری چشم کودکان

یک متخصص چشم، سنین قبل ازمدرسه و پیش دبستانی (3 تا 5 سالگی) را مهمترین غربالگری چشم کودکان اعلام کرد.

به گزارش بهداشت نیوز، اطهرطاهری نجف آبادی گفت: سنین قبل از مدرسه و پیش دبستانی (3 تا 5 سالگی) مهمترین غربالگری چشم کودکان است، چرا که در این سن، می توانیم تنبلی چشم را به میزان 90 درصد درمان کنیم.

وی در مورد تنبلی چشم کودکان اظهارکرد: تنبلی چشم از بیماری هایی است که بیشترکودکان را درگیر می‌کند که باید درهمان دوران اولیه جدی گرفته شود؛ چرا که ممکن است به یک بیماری دائمی در کودکان تبدیل شود.

این متخصص چشم علائم تنبلی چشم را شامل منحرف شدن چشم‌ها به طرفین به صورت شدید و تضعیف قدرت تشخیص عمق تصویر اعلام کرد و گفت: این بیماری جنبه وراثتی دارد و کودکانی که به صورت نارس به دنیا می‌آیند و در بدو تولد وزن کمی دارند، بیشتر در معرض تنبلی چشم هستند.

نجف آبادی ادامه داد: تنبلی چشم، قابل درمان و زمان بر است و کودکانی که دچار این بیماری هستند، هر 3 تا 6 ماه یکبار، باید غربالگری شوند تا متوجه درمان کامل آن شویم.

وی درمورد غربالگری چشم کودکان عنوان کرد: وقتی مهار تنبلی چشم به موقع انجام می شود، درمان زودتر نتیجه می دهد و کودکانی که بدون درمان بزرگ می شوند، ممکن است در طول زندگی دچار مشکلات بینایی شوند.

استفاده بیش از حد کودکان از موبایل و تبلت بزرگترین نگرانی خانواده ها

این متخصص چشم گفت: چشم یک ارگان مرطوب است که این رطوبت توسط ناحیه اشک چشم تامین می شود و ناحیه اشکی با پلک زدن ارتباط مستقیم دارد و وقتی که میزان پلک زدن چشم به دلیل استفاده از موبایل، لب تاپ، تبلت و ... به طورمستقیم و مداوم کم می شود، به قرنیه چشم آسیب می زند.

نجف آبادی اظهارکرد: کودکان مجاز نیستند به مقدار زیاد با تبلت یا موبایل بازی کنند. چرا که این مساله عارضه هایی همچون قرمزی چشم، ریزش اشک، سوزش و تحریک چشم را به دنبال دارد.

این متخصص چشم با بیان اینکه نور موبایل به چشم ها آسیب جدی وارد می‌کند، اظهارکرد: برای کاهش این آسیب و اثرات نورآبی روی شبکیه چشم و اختلال های خواب، توصیه می شود که کودکان را قبل از خواب از موبایل و سایر لوازم دیگر دوری کنند و همچنین استفاده از این لوازم طی روز برای کودک محدود شود تا عادت استفاده مدام از این لوازم و بازی ها در بین کودکان کاهش پیدا کند.

نجف آبادی در ادامه عنوان کرد: از جایی که چشم کودکان در حال رشد تدریجی است و فیلتر خاصی برای محافظت از چشمانشان ندارد، ممکن است دچار آسیب شوند اما در حالی است که در چشم بزرگسالان رنگدانه های محافظتی وجود دارد که در برابر نورآبی از چشم محافظت می‌کند.

منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز