title
کد خبر: 215336
00
بهترین دمنوش‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن

دمنوش‌های گیاهی در زمینه مقابله با التهابات بدن و تقویت ایمنی بسیار موثرند زیرا ترکیبات آنتی‌اکسیدانی آنها در کاهش عملکرد رادیکال‌های آزاد موثر هستند.

به گزارش بهداشت نیوز، چند دمنوش گیاهی هستند که  به‌دلیل تاثیرات ضدمیکروبی، ضدویروسی و ضدالتهابی موجب تقویت قدرت دفاعی بدن می‌شوند و سلامت عمومی را بهبود می‌بخشند.

در ادامه این مطلب به معرفی دمنوش هایی خواهیم پرداخت که عادت به خوردن آنها از التهاب بدن می کاهد. این نوشیدنی ها عبارتند از:

چای سبز

خواص چای سبز امروزه کاملا به‌اثبات رسیده ‌است. چای سبز به‌عنوان نوشیدنی ضدپیری شناخته می‌شود و مطالعات نشان‌ دهنده خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی آن است. مصرف چای سبز همچنین کیفیت زندگی مبتلایان به بیماری‌های التهابی را بهبود می‌بخشد. برای حفظ ترکیبات موثر چای سبز نباید هنگام تهیه دمنوش، آب جوش باشد و حدود 70 تا 80 درجه سانتی‌گراد کافی است. 

چای بابونه

یکی از معروف‌ترین دمنوش‌های ضدالتهاب، چای بابونه است که از حدود پنج هزار سال پیش به‌عنوان آرامبخش‌ و افزایش طول عمر کاربرد داشته ‌است. چای بابونه باعث کاهش درد، تورم، قرمزی و مشکلات زمینه‌ای مرتبط با التهاب می‌شود. بابونه معمولا برای بهبود التهابات پوست و مخاط همچنین عفونت‌های باکتریایی مختلف دهان و مجاری تنفسی نیز کاربرد دارد و می‌تواند در تسکین بیماری‌های گوارشی و حتی التهاب چشم‌ها نیز موثر باشد.

دمنوش زنجبیل

دمنوش زنجبیل به تسکین التهابات بدن، درد معده و حتی کنترل کلسترول و قند خون نیز کمک می‌کند. جینجرول اصلی‌ترین ترکیب موجود در زنجبیل است که خواص ضدالتهابی دارد. مطالعات نشان می‌دهد این ترکیب مسیرهای بیوشیمیایی را که در التهاب مزمن فعال می شوند، تعدیل می‌کند.

چای نعناع تند

نعناع تند خواص ضدالتهابی، ضدویروسی و ضدمیکروبی دارد. از این گیاه معمولا برای تسکین سندروم روده تحریک‌پذیر استفاده می‌شود و با کاهش احتقان به باز شدن مجاری تنفسی و بهبود سلامت سیستم تنفسی کمک می‌کند. علاوه بر تهیه چای نعناع همانند چای معمولی، می‌توان دو قطره اسانس این گیاه را نیز به چای سیاه یا سبز اضافه کرد و نوشید.

دمنوش زردچوبه

فعال‌ترین ترکیب زردچوبه، کورکومین نام دارد که خواص ضدالتهابی قوی دارد. نتایج مطالعات حاکی از آن است که دمنوش زردچوبه با کاهش التهابات بدن و مقابله با استرس اکسایشی به تقویت ایمنی بدن کمک می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در زردچوبه نیز سلامت عمومی را بهبود می‌دهد.

منبع: سلامت


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز