title
کد خبر: 215305
00
عادتی که می تواند به پیشگیری از زوال عقل کمک کند

گرایش‌های سلامتی ممکن است بیایند و بروند، اما برخی چیزها - مانند تمرکز حواس و زوال عقل برای همیشه ماندگار هستند. اما اگر هنوز تکنیک مدیتیشن را امتحان نکرده‌اید، دانشمندان دلیل قانع‌کننده‌ای را کشف کرده‌اند که چرا باید این تمرین آرامش‌بخش مراقبت از خود را انجام دهید.

به گزارش سرویس ترجمه بهداشت نیوز،‌ بر اساس یک مطالعه جدید منتشر شده در BMJ Open، اضطراب ممکن است خطر ابتلا به شرایط شناختی مانند بیماری آلزایمر را افزایش دهد. اما نویسندگان مطالعه پیشنهاد می‌کنند که شیوه‌های مراقبه مانند تمرکز حواس (که نشان داده شده است به کنترل اضطراب کمک می‌کند) می‌تواند به طور بالقوه این خطر را کاهش دهد.

دانشمندان دانشگاه کالج لندن (UCL) تحقیقاتی را که شامل بیش از 30000 نفر بود تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند کسانی که در میانسالی از اضطراب متوسط تا شدید رنج می‌بردند، احتمال بیشتری دارد که بعداً به زوال عقل مبتلا شوند و در حالی که دلیل این ارتباط نامشخص است، آنها فکر می کنند که می تواند به این دلیل باشد که واکنش های بدن به استرس ممکن است پیری سلول های مغز را تسریع کند.

تیم UCL پیشنهاد می کند که درمان هایی که مشخص شده اند اضطراب را کاهش می دهند، مانند تمرکز حواس و مدیتیشن، می توانند خطر زوال عقل بعدی را کاهش دهند (اگرچه آنها اذعان داشتند که تحقیقات بیشتری لازم است).

تیم تحقیقاتی می‌گوید: «درمان‌های غیردارویی، از جمله درمان‌های گفتاری و مداخلات مبتنی بر ذهن‌آگاهی و تمرین‌های مدیتیشن، که به کاهش اضطراب در میانسالی معروف هستند، می‌توانند اثر کاهش خطر داشته باشند، اگرچه این موضوع هنوز به طور کامل مورد تحقیق قرار نگرفته است.»

۱۳ مه ۲۰۲۲
Msn


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز