title
کد خبر: 215079
00
آیا مردان خواب راحت‌تری نسبت به زنان دارند؟

مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد مردان نسبت به زنان خواب آرام تر و با کیفیت تری را تجربه می کنند. این موضوع نشان می دهد زنان باید برای داشتن خواب بهتر و با آرامش، تلاش بیشتری کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که زنان نسبت به مردان کمتر احتمال دارد که خواب راحت شبانه داشته و بیشتر در معرض خواب آلودگی در طول روز هستند.

نتایج این نظرسنجی آنلاین روی بیش از ۲ هزار بزرگسال آمریکایی نشان داد که زنان یک و نیم برابر بیشتر از مردان دچار اختلال خواب هستند. در این میان مردان به مراتب بیشتر از زنان خواب عمیق داشته داشته و به ندرت یا هرگز از خواب بیدار نمی شوند و به میزان بیشتری احساس استراحت می کنند این آمار در مردان ۳۲ درصد و در زنان ۲۱ درصد است. علاوه بر این،  خواب ‌آلودگی در هنگام فعالیت ‌های روزانه روی ۸۱ درصد از زنان در مقایسه با ۷۴ درصد از مردان تأثیر می ‌گذارد.

این نظرسنجی به سفارش آکادمی پزشکی خواب آمریکا  AASM  از ۱۷ تا ۲۴ فوریه سال جاری انجام شد. دکتر سیما خسلا مدیر پزشکی مرکز خواب داکوتای شمالی و رئیس کمیته مشاوره آگاهی عمومی آکادمی پزشکی خواب آمریکا   در این رابطه  گفت: تغذیه، ورزش و خواب همگی موارد مهمی در سلامت افراد هستند. یافته های این مطالعه نشان دهنده مقدار باورنکردنی فشاری است که برخی از زنان احساس می کنند. زنان عموما علاوه بر نیاز به کار کردن، باید زمان و انرژی زیادی برای مدیریت خانواده و تربیت فرزنداناختصاص دهند. 

 این موضوع نشان دهنده اهمیت توجه به سلامت زنان در جامعه است. در حقیقت مساله کاملا ساده است و بحث اصلی ما، اولویت دادن به خواب است. ما به تمام زنان توصیه می کنیم موبایل ها و دستگاه های الکتریکی را کمی زودتر کنار بگذارند، یک روال آرامش بخش شبانه ایجاد کرده و مطمئن شوید که  برایشان زمان کافی برای حداقل هفت تا نه ساعت خواب در هر شب وجود دارد. 

آکادمی پزشکی خواب آمریکا  اعلام کرد که بزرگسالان باید حداقل هفت ساعت در شب بخوابند و توصیه هایی در مورد چگونگی انجام این کار ارائه کرده است که به ذکر ان ها می پردازیم:

•    یک برنامه خواب ثابت داشته باشید. هر روز و حتی در تعطیلات آخر هفته در یک ساعت مشخص از خواب بیدار شوید.
•    اتاق خواب خود را آرام و تاریک کرده و آن را در دمایی راحت و خنک نگه دارید.
•    قرار گرفتن در معرض نور شدید را در عصرها محدود کنید و وسایل الکترونیکی را حداقل ۳۰ دقیقه قبل از خواب خاموش کنید.
•    قبل از خواب یک وعده غذایی سنگین نخورید. اگر عصر گرسنه هستید، یک میان وعده سبک و سالم بخورید.
•     قبل از خواب کافئین، نیکوتین و الکل مصرف نکنید.
•    به طور منظم ورزش کرده و یک رژیم غذایی سالم داشته باشید.
•    تا زمانی که خواب آلود نیستید به رختخواب نروید.
•    اگر بعد از ۲۰ دقیقه نخوابیدید از رختخواب بلند شوید. یک فعالیت آرام و بدون قرار گرفتن در معرض نور زیاد انجام دهید تا زمانی که احساس خواب آلودگی کنید.

منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز