title
کد خبر: 214573
00
نارسایی قلبی چه علائمی دارد؟

متخصص قلب و عروق گفت: نارسایی قلبی معمولا دو نوع است. در نوع اول خون به اندازه کافی به اندام‌ها نمی‌رسد و در نوع دوم بیمار با تنگی نفس و ورم اندام‌ها مواجه می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز، محمود افتخارزاده متخصص قلب و عروق گفت: نارسایی قلبی به مواردی اطلاق می‌شود که قلب نتواند خون را به مقدار کافی به اعضای بدن برساند یا برای رساندن خون به اندام‌های مختلف به اجبار، فشار در حفره‌های قلبی افزایش پیدا کند که در این موارد افزایش فشار حفره‌های قلب موجب می‌شود خون به داخل ریه پس بزند و موجب تنگی نفس شود یا اینکه موجب ایجاد ورم در اندام‌ها شده و یا اینکه در داخل شکم، مایع داخل شکمی ایجاد ‌شود.

وی افزود: نارسایی قلبی معمولا دو نوع است. نوع اول خون به اندازه کافی به اندام‌ها نمی‌رسد و فرد در هنگام فعالیت زود خسته و بی‌حال می‌شود . در این نوع از نارسایی قلبی فشار خون پایین‌تر از حد معمول است. در نوع دوم نارسایی قلبی، فرد با تنگی نفس و ورم اندام‌ها مواجه می‌شود.

افتخارزاده یادآور شد: نارسایی قلبی پیشرفته می‌تواند با علائم گوارشی، کاهش اشتها و وزن و فشار خون، خواب آلودگی و ورم شکم به دلیل تجمعات مایعات همراه باشد.

وی تاکید کرد: قلب یک پمپ عضلانی است و هر عاملی که بتواند به آن آسیب بزند موجب نارسایی قلبی خواهد شد که می‌توان به تنگی عروق، فشار خون بالای طولانی مدت و درمان نشده، عفونت‌های ویروسی که منجر به میوکاردی می‌شوند، بیماری‌های ژنتیکی و دریچه قلب در نوع شدید اشاره کرد.

وی برای پیشگیری از نارسایی قلبی توصیه کرد: کنترل فشار خون بالا، پیشگیری و درمان بیماری‌های عروق کرونر، درمان بیماری‌های دریچه ای مثل روماتیسم قلبی با درمان سریع بیماری‌های عفونی مانند گلودرد می‌تواند از نارسایی قلبی جلوگیری کند.

این متخصصص قلب و عروق درباره راه های درمان این بیماری گفت: درمان بیماری‌هایی که نارسایی قلبی ایجاد می‌کنند اولین گام برای درمان این بیماری است. درمان دارویی دومین گام برای درمان نارسایی قلبی است. رژیم غذایی و کاهش وزن هم از موارد دیگری است که در درمان نارسایی قلبی بسیار موثر است.

افتخارزاده تاکید کرد: زندگی با ضربان قلب تداوم می‌یابد اگر به قلبمان احترام بگذاریم به زندگی خود احترام گذاشته ایم.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز