title
کد خبر: 210058
00
 کلید سلامت جسم و روان چیست؟

به گفته محققان اقداماتی وجود دارد که می توانیم برای محافظت از خواب و حفظ انرژی خود انجام دهیم. پژوهشگران چند قدم ساده و موثر برای محافظت از خواب و حفظ انرژی فیزیکی و عاطفی که به آن نیاز داریم را پیشنهاد می کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، اگر در حال حاضر دچار کمبود انرژی هستید می توانید راه کارهای زیر را  برای خوب خوابیدن و حفظ انرژی خود انجام دهید. در ابتدا باید بدانید که روال خواب شما از انرژی عاطفی شما محافظت می کند.

به گفته محققان ثبات، پایه و اساس روال یک خواب سالم است. هرچه برنامه خوابتان منظم تر باشد، راحت تر به خواب می روید و در طول شب بهتر استراحت کرده و در طول روز سرحال تر بوده و انرژی بیشتری دارد.

بنابراین سعی کنید تا برنامه خواب و بیداری خود را به درستی تقویت کنید که بدن شما را در بهترین حالت خود حفظ کند.

به یاد داشته باشید که روال خواب را می توان به عنوان یک محافظ قدرتمند برای خلق و خو درنظر گرفت. یکنواختی خواب تأثیر فوق العاده ای بر خلق و خوی شما دارد. خوابیدن بر مبنای یک برنامه منظم که با زمان ‌بندی زندگی شما همسو باشد، می ‌تواند به شما کمک کند تا در زمان‌های چالش برانگیز، مثبت و از نظر عاطفی سالم بمانید.

بر اساس تحقیقات انجام شده، خواب نامنظم به اندازه کمبود خواب یک عامل خطر مهم برای افسردگی است.

برنامه ‌های خواب نا منظم منجر به کم خوابی شده و خطر افسردگی و اضطراب را افزایش داده و توانایی ما را برای مدیریت موثر استرس مختل می‌ کند.

حفظ یک برنامه منظم خواب و بیداری به حفظ ریتم های شبانه روزی کمک می کند و بر خلق و خو و تنظیم هیجانی تأثیر مثبت می گذارد. فراموش نکنید، فصل ها خود می توانند بر روال خواب تاثیر گذار باشند.

روزهای کوتاه و شب های طولانی فصل های سرد باعث افزایش تولید ملاتونین در روز می شود که باعث احساس خستگی و تنبلی بیشتر می شود.

در ادامه هورمون ‌های تولید شده در ساعات روشنایی روز از جمله سروتونین کاهش می ‌یابد و این هورمون تقویت ‌کننده خواب و خلق و خو، کمتر در ماه‌های تاریک زمستان تولید می ‌شود. 

به گفته محققان سعی کنید اتاق خواب ها همیشه را تمیز نگه دارید. این امر یک راه ساده و ملموس برای تأثیر فوری و مستقیم بر میزان خواب است.

تمیز نگه داشتن اتاق خواب از خاک، گرد و غبار، میکروب ها و زباله ها به جلوگیری از آلرژی های تحریک کننده که با استراحت شبانه تداخل دارند، کمک می کند. یک اتاق خواب تمیز همچنان از شما در برابر تحریکات پوستی که خواب را مختل می ‌کند محافظت کرده و به شما کمک می ‌کند هنگام استراحت بهتر نفس بکشید.

همچنین کارشناسان معتقدند که دمای مناسب هوای محیط داخلی برای خواب الزامی است. گرم نگه داشتن محیط اتاق خواب می تواند در کاهش دمای بدن اختلال ایجاد کرده و شما را بیدار نگه دارد.

با غذا خوردن در فواصل معین انرژی و تمرکز ذهنی خود را افزایش دهید. این امر انرژی ذهنی و جسمی را تقویت کرده و سیستم ایمنی را برای مبارزه با بیماری ها آماده می کند. این اتفاق همچنین بر ریتم های شبانه روزی که تاثیر زیادی بر خواب و خلق و خوی شما دارد، تاثیر مثبت خواهد داشت. به علاوه، کمک بسیار خوبی برای حفظ وزن سالم است.

پژوهشگران در انتها توصیه می کنند که از فعالیت های بدنی کوتاه مدت استفاده کنید تا انرژی خود را به طور مداوم در طول روز در جریان قرار دهید. سطح انرژی روزانه ما حتی در بهترین زمان ها دچار نوسان می شود.

در نهایت، در کنار مراقبت از خودتان، به وجودتان اهمیت داده و با خودتان مهربان باشید. به یاد داشته باشید که از راهکارهای گفته شده برای بالابردن انرژی، آرامش، استراحت و احساس راحتی در زندگی خود استفاده کرده و با خودتان ملایم باشید.

منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز