title
کد خبر: 207848
00
برای کمردرد از یخ استفاده کنیم یا گرما؟

اینکه دقیقا چه زمانی، چگونه و برای چه مدت باید از یخ یا گرما برای کمردرد استفاده کنید، مورد بحث است و همیشه قوانین سخت و سریعی وجود ندارد.

به گزارش بهداشت نیوز، کمردرد می‌تواند کوتاه‌مدت باشد - چهار تا دوازده هفته طول بکشد - یا مزمن باشد که در آن به مدت 12 هفته یا بیشتر ادامه می‌یابد. علت کمردرد و ساختارهای آسیب دیده، هر دو در انتخاب یخ یا گرما در دوران نقاهت نقش دارند.

سرما درمانی

به طور کلی، هنگامی که درد حاد است، مانند آسیبی که به تازگی اتفاق افتاده، سرما را به کمر خود اعمال کنید. برای دو روز پس از آسیب شما کمک خواهد کرد. (اگر بعد از ورزش کمر درد می‌کند سرما نیز می‌تواند مفید باشد.) 

کاهش دمای بدن به انقباض رگ‌های خونی، کاهش تورم، کاهش التهاب و ایجاد اثر بی‌حس‌کننده کمک می‌کند

یخ را مستقیماً روی پشت خود قرار ندهید زیرا می‌تواند به پوست شما آسیب برساند. در عوض، یک لایه لباس بین آن و پوست خود نگه دارید یا کیسه یخ را در یک حوله بپیچید.

چند بار در طول روز حدود 10 تا 20 دقیقه استفاده کنید. مطمئن شوید که بسته‌های یخ را برای مدت طولانی روی پوست نگذارید و پوست خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که بی‌حس نیست. گاهی اوقات سرما برای تسکین کافی است.

سرد، سپس گرما

گاهی اوقات، سرما به تنهایی آن را قطع نمی‌کند. در این موارد، پس از سرد شدن التهاب، حدود دو روز بعد، به گرما تغییر دهید. ابتدا از سرما استفاده کنید و سپس برای کمردرد حاد از گرما استفاده کنید. 

این کار را به مدت 48 ساعت پس از آسیب انجام دهید تا عضلات شل شوند و نواحی دردناک تسکین یابد. اعمال گرما انعطاف‌پذیری بافت‌های نرم، حرکت ماهیچه‌ها و عملکرد کلی کمر را بهبود می‌بخشد.

برای جلوگیری از سوختگی، از یک پد گرم‌کننده یا یک بطری آب گرم استفاده کنید و به دمای آن توجه کنید. گرمای مرطوب (مانند حوله گرم و مرطوب یا دوش آب گرم) سریعتر از گرمای خشک به بافت‌های عمیق نفوذ می‌کند.

گرما را در فواصل کوتاه اعمال کنید - هر بار بیش از 20 تا 30 دقیقه نباشد. اگر می‌ترسید به خواب بروید، یک تایمر تنظیم کنید، و همیشه پدها را روی کم یا متوسط قرار دهید.

گرما درمانی

زمانی که کمردرد شما مزمن است، گرما درمانی ممکن است بهترین باشد. پد گرم‌کننده گزینه درمانی خوبی برای علائم خاص کمردرد است، مانند اسپاسم‌های دردناک عضلانی که می‌تواند با برخی از رگ‌به‌رگ شدن‌ها و کشیدگی‌های کمر رخ دهد.

منبع: salamat


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز