title
کد خبر: 207566
00
تضمین سلامتی با پنج ماده غذایی

سلامتی شما با مصرف برخی خوراکی‌ها در برابر بسیاری از بیماری‌ها تضمین می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز، پزشکان و متخصصان مختلف نظرات متفاوتی راجع به تضمین سلامتی با استفاده از خوراکی‌هایی که می‌خوریم دارند؛ اما بسیاری از آن‌ها بر ۵ خوراکی که تضمینی بسیار قوی برای این موضوع هستند، اتفاق نظر دارند.

۱. لوبیا

لوبیا یکی از سالم‌ترین غذا‌هایی است که می‌توانید بخورید. محتوای فیبر بالای آن برای کمک به کاهش کلسترول، کمک به روده سالم و کمک به سطح قند خون شناخته شده است. به عبارت دیگر، حبوبات آن قدر سالم هستند که در واقع می‌توانند به شما کمک کنند زندگی طولانی تری داشته باشید.

۲. دانه کتان

دانه کتان به دلایل زیادی به عنوان یک غذای فوق‌العاده معرفی می‌شود؛ زیرا سرشار از امگا ۳ است، ماده‌ مغذی که بدن ما قادر به ساخت آن نیست. از آن جایی که امگا ۳ برای کار‌هایی مانند کاهش کلسترول و حمایت از سلامت مغز و قلب مهم است، دانه کتان ارزش افزودن به برنامه هفتگی غذا را دارد.

۳. تخم مرغ

تخم مرغ پروتئین‌های بسیار متنوعی دارد که می‌توان آن را به وعده‌های صبحانه، ناهار و شام اضافه کرد. هر تخم مرغ با دارا بودن حدودا شش گرم پروتئین و چهار گرم چربی، یک غذای ساده برای هر ساعتی از روز است.

۴. نخود فرنگی

گاهی اوقات ممکن است در رژیم غذایی خود به مقدار کمی پروتئین گیاهی مانند نخود فرنگی نیاز داشته باشید. نخود فرنگی یک محصول نادیده گرفته شده است که حاوی تقریباً ۳ گرم پروتئین گیاهی به ازای هر ۱۰۰ گرم و همچنین مقداری فیبر است.

۵. کلم پیچ

کلم پیچ یکی از سالم‌ترین غذا‌هایی است که باید بخورید؛ زیرا سرشار از ویتامین‌های A، B۶، C، کلسیم، پتاسیم، منگنز و مس است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز