title
کد خبر: 207443
00
بازگشت بحران واکسن به شرایط کرونایی کشور

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که تنها ۲۶درصد شرکت‌کنندگان واکسیناسیون کامل کرونا را انجام داده و هر سه دوز واکسن را تزریق کرده‌اند.

به گزارش بهداشت نیوز ،بحران واکسن دوباره به کشور بازگشته است. واکسن آسترازنکا به طور محدود تزریق می‌شود و اکثر مراکز حاضر به تزریق آن نیستند.

به ادعای رسانه‌های غربی، اظهارات حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه درباره اهدای واکسن به یمن و سوریه، روند اهدای واکسن به کشور را با مشکل روبرو کرده است.

همزمان با اینکه کارشناسان نسبت به شیوع ویروس اُمیکرون هشدار می‌دهند، دولت اصرار بر بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و تاکید بر کاستن از محدودیتها دارد.

در چنین شرایطی، خبرفوری در یک نظرسنجی که ۶۲هزار نفر در آن شرکت کردند، از مخاطبان خود پرسید که آیا روند واکسیناسیون را به طور کامل انجام داده‌اند یا نه.

براساس این نظرسنجی، به جز ۲۶درصد شرکت‌کنندگان که هر سه دوز واکسن را تزریق کرده‌اند، سایرین موفق به تکمیل واکسیناسیون نشده‌اند.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد، ۵۰درصد شرکت‌کنندگان، دو دوز واکسن را تزریق کرده و ۵ درصد دیگر هم فقط یک دور واکسن را تزریق کرده‌اند. 

در این میان، ۱۹درصد مخاطبان در زمره گروه‌های پُرخطر قرار دارند. هرچند سه درصد آنها گفته‌اند به زودی اقدام به تزریق واکسن خواهند کرد، ولی ۱۶ درصد با قاطعیت، موضوع عدم تزریق واکسن را مطرح کرده‌اند.

در چنین شرایطی، به‌نظر می‌رسد که دولت رئیسی باید درباره رفع مشکل تزریق واکسن اقدام جدی‌تری صورت دهد و یا دستکم برای رفع محدودیت‌های کرونایی شتاب‌زده عمل نکند.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز