title
کد خبر: 207341
00
دستورالعمل‌ جدید مقابله با کرونا برای این 3 گروه شغلی

رییس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اجرای دستورالعمل‌ جدید ستاد استانی مقابله با کرونا در خراسان رضوی برای مهدکودک‌ها، پیش‌دبستانی‌ها و مدارس استثنایی استان خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، مهندس محمد باباخانی اظهار کرد: در آخرین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در خراسان رضوی تصمیم بر صدور مجوز فعالیت مهدکودک‌ها طبق چک لیست مربوطه گرفته شد و مهدهایی که 85 درصد نمره را کسب کردند مجوز فعالیت دارند.

وی با ذکر این نکته که مهدهای مجاز به فعالیت، ملزم به رعایت دستورالعمل‌ها بوده و در کنار آن باید تک‌تک پرسنل مهدهای کودک و رانندگان سرویس این مکان‌ها به همراه اعضای خانواده‌شان واکسینه شده باشند، تأکید کرد: با گسترش ویروس اومیکرون کنترل مسائل بهداشتی مهدکودک‌ها و نظارت بیشتر بر این مکان‌ها در دستور کار قرار گرفته است و در مسیر حفظ سلامت فرزندانمان از هیچگونه خطایی نمی‌گذریم و طبق قانون با افراد متخلف برخورد می‌کنیم.

رییس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در فضای مهدکودک باید فاصله 4 متری بین افراد حفظ شود، خاطرنشان کرد: به‌طور مثال اگر ظرفیت مهد 80 متر باشد بیشتر از 20 نفر مجاز به حضور نیستند و در کنار آن باید تهویه مناسب، حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در محل مهدکودک رعایت شود، اگر پذیرش بیش از سقف قانونی باشد و الزامات رعایت نشود آن مکان در گام نخست بدون صدور اخطار پلمب شده و تا زمان عادی شدن وضعیت کرونایی اجازه فعالیت مجدد ندارد.

مهندس باباخانی اضافه کرد: مشابه دستورالعمل‌ جدید ستاد استانی مقابله با کرونا در خراسان رضوی برای مهدکودک‌ها در پیش‌دبستانی‌ها و مدارس استثنایی هم اجرا می‌شود، طبق این دستورالعمل ورود کودکان  دارای علائم مشکوک به مدرسه، پیش‌دبستانی و مهدکودک ممنوع بوده و فعالیت پرسنل و رانندگان سرویس مهدهای کودک، پیش‌دبستانی‌ها و مدارس عادی و استثنایی هم بدون داشتن کارت واکسن کرونا ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه ورود افراد باید کنترل شود و از ورود افراد دارای علائم مشکوک جلوگیری شود، بیان کرد: حتی اگر والدین و اعضای خانواده‌ هم دارای علامت بودند آن فرد حق ورود به مهدکوک، پیش‌دبستانی‌ و مدرسه را ندارد، اجرای تصمیم جدید اتخاذ شده از امروز آغاز شده و تا پایان خروج از بحران ویروس اومیکرون که زمان آن مشخص نیست ادامه می‌یابد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز