title
کد خبر: 206887
22
قند خون خود را به صورت طبیعی پایین بیاورید

بدن شما معمولاً با تولید انسولین (هورمونی که به سلول های شما اجازه می دهد از قند در گردش خون شما استفاده کنند) سطح قند خون شما را مدیریت می کند.

به گزارش بهداشت نیوز، انسولین مهمترین تنظیم کننده سطح قند خون بدن است.با این حال، عوامل متعددی می تواند مدیریت قند خون را مختل کند و منجر به هیپرگلیسمی شود.

عوامل داخلی قند خون بالا عبارتند از زمانی که کبد شما گلوکز بیش از حد تولید می کند، بدن شما انسولین بسیار کمی تولید می کند، یا بدن شما نمی تواند به طور موثر از انسولین استفاده کند. مورد دوم به عنوان مقاومت به انسولین شناخته می شود.

عوامل خارجی نیز شامل انتخاب های غذایی، برخی داروها، سبک زندگی بی تحرک و استرس است. مدیریت قند خون برای همه افراد به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت مهم است، زیرا سطوح بالای قند خون مزمن می تواند منجر به عوارض تهدید کننده اندام و زندگی فرد شود.

ترکیبات خاصی هستند که با افزودن آن‌ها به رژیم غذایی خود به صورت طبیعی قند خون را پایین می‌آورد. این ترکیبات عبارتند از:

*سرکه سیب

بر اساس تحقیقات قدیمی تر، این ماده ممکن است با به تعویق انداختن تخلیه معده بعد از غذا، سطح قند خون را کاهش دهد.

*دارچین

 این ادویه ممکن است با افزایش حساسیت به انسولین و کاهش سرعت تجزیه کربوهیدرات ها در دستگاه گوارش، سطح قند خون را بهبود بخشد.

*بربرین

تحقیقات نشان می‌دهد که این ترکیب با تحریک تجزیه گلوکز توسط آنزیم‌ها، ترویج استفاده از قند در بافت شما و افزایش تولید انسولین، قند خون را کاهش می‌دهد.

*دانه شنبلیله

این دانه‌ها به دلیل محتوای فیبر بالایی که دارند، ممکن است در مدیریت قند خون تأثیر داشته باشند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز