title
کد خبر: 206691
00
با این نوشیدنی سه سوته وزن کم کنید

تحقیقات جدید پژوهشگران نشان می دهد نوشیدن یک لیوان شیر بدون چربی در روز می تواند کاهش وزن را دو برابر کند. این موضوع به طور خاص برای افرادی که در تلاش برای مبارزه با اضافه وزن هستند، اهمیت دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، مردم گاهی اوقات از لبنیات دوری می کنند، زیرا معتقدند این محصولات چاق کننده است در حالی که نتایج مطالعات جدید محققان نشان می دهد،  ممکن است این موضوع برعکس باشد. گفتنی است که شیر حاوی ویتامین D و کلسیم است که هر دو با کاهش وزن مرتبط هستند. بر این اساس باید توجه داشت که حدود ۵۰ درصد افرادی که دچار کمبود ویتامین D هستند و حدود ۵۰ درصد از افراد چاق کمبود کلسیم دارند.

به گزارش خبرگزاری sinapress،سطوح پایین کلسیم ممکن است مغز را وادار کند که مصرف غذا را برای دریافت بیشتر این ماده معدنی افزایش دهد. در این مطالعات، محققان به بررسی اثرات نوشیدن شیر پس از وزنه برداری و انجام تمرینات ورزشی پرداختند. طی این پژوهش، بیست زن داوطلب، تمرینات ورزشی سنگین انجام داده و سپس یک نوشیدنی ورزشی شیرین یا یک لیوان شیر بدون چربی نوشیدند.
پروفسور استو فیلیپس، یکی از نویسندگان مطالعه فوق در این رابطه گفت: تمرین ورزشی سنگین معمولا یک انتخاب عادی از ورزش برای زنان نیست اما فواید تمرینات مقاومتی برای سلامتی بسیار زیاد است.به گزارش سیناپرس، این نوع ورزش قدرت، استخوان، عضله و سلامت متابولیک را به گونه ‌ای افزایش می‌ دهد که سایر ورزش ‌ها نمی‌توانند.

نتایج این مطالعه نشان داد که نوشیدن شیر باعث افزایش توده عضلانی و کاهش چربی می شود. گفتنی است مطالعات قبلی همان تاثیر مثبت شیر را بر عضلات و چربی بدن مردان نشان داده است.
پروفسور فیلیپس در این رابطه گفت: ما انتظار داشتیم که افزایش توده عضلانی در پی مصرف شیر بیشتر باشد، اما میزان کاهش چربی ما را شگفت زده کرد. ما هنوز مطمئن نیستیم که چه چیزی باعث این فرایند می شود، اما در حال بررسی آن هستیم.
به باور متخصصین، دلیل این موضوع می تواند ترکیبی از کلسیم، پروتئین با کیفیت بالا و ویتامین D  باشد که ممکن است کلید اصلی کاهش وزن محسوب شود. جالب توجه این است که همه این مواد مغذی در شیر موجود هستند.

 آزمایش های فوق همچنین نشان داد زنانی که شیر کم چرب می ‌نوشیدند به سختی وزن اضافه می ‌کردند، زیرا آن ‌چه را در ماهیچه ‌های بدون چربی به دست می ‌آوردند در بدنشان با کاهش چربی متعادل می شد.

منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز