title
کد خبر: 206484
00
درمان قطعی ریزش مو از وسط سر

ریزش مو یا آلوپسی با الگوی متفاوتی در مردان و زنان بروز می‌کند و به صورت دائمی یا موقت مشاهده می‌شود. این امر ممکن است به دلایل مختلفی مانند وراثت، تغییرات هورمونی، شرایط پزشکی و یا بر اثر افزایش سن باشد.

درمان قطعی ریزش مو از وسط سر

ریزش مو یا آلوپسی با الگوی متفاوتی در مردان و زنان بروز می‌کند و به صورت دائمی یا موقت مشاهده می‌شود. این امر ممکن است به دلایل مختلفی مانند وراثت، تغییرات هورمونی، شرایط پزشکی و یا بر اثر افزایش سن باشد. ریزش مو در مردان شایع‌تر از زنان است و الگوی ریزش ممکن است از وسط سر شروع شود و سپس قسمت‌های دیگر را درگیر کند. روش‌های درمانی متعددی برای جلوگیری از ریزش مو وجود دارند که برخی به صورت موقت و برخی دیگر به عنوان روش درمانی دائمی محسوب می‌شوند.

دلایل ریزش مو از وسط سر

ریزش مو از وسط سر ممکن است به دلایل مختلف از جمله عدم تعادل هورمونی ایجاد شود.  بیماری یا جراحی که استرس ناشی از آن ممکن است بدن را وادار کند که تولید مو را متوقف نماید. اختلالات تیروئید، سیفلیس، کمبود آهن، لوپوس و عفونت شدید موجب ریزش مو خواهند شد. فشار خون بالا و نقرس نیز از عوامل ایجاد ریزش مو هستند.

ریزش مو از وسط سر در زنان

ریزش مو در زنان با علل بالقوه‌ زمینه‌ای مختلفی در ارتباط است. استرس فیزیکی مانند زایمان، جراحی و یا ابتلا به یک بیماری جدی ممکن است ریزش مو را تسریع کند. پرتو درمانی، سرطان، نارسایی کلیه و نارسایی کبد، عوارض جانبی برخی داروها و بیماری خود ایمنی از عوامل تشدید کننده ریزش مو از وسط سر هستند.

تغییرات هورمونی ناشی از قرص‌های ضد بارداری و یائسگی در خانم‌ها موجب می‌شوند فولیکول‌های بیشتری از مو وارد فاز خواب شوند. سندروم تخمدان پلی کیستیک و مصرف برخی قرص‌های ضد بارداری در ریزش موی زنان موثر هستند.

آیا موهای از دست رفته دوباره رشد خواهند کرد؟

اگر علت ریزش مو به درستی تشخیص داده شود و فرد راهکارهای درمانی را به درستی پیش بگیرد در اغلب موارد امکان رشد مجدد موها وجود دارد. اگر ریزش مو به دلیل بیماری‌های مزمن ایجاد شده باشد با درمان بیماری مشکل ریزش مو حل می‌شود. ریزش موهایی که عامل وراثت در آنها دخیل است اگر شدید نباشد احتمال برگشت دارند. در برخی موارد الگوی طاسی به گونه‌ای است که روش‌های درمانی جهت رویش مجدد موها در این افراد موثر واقع نمی‌شود و باید از روش‌هایی مانند کاشت یا پیوند مو استفاده کنند.

روش‌های درمانی خانگی برای کچلی وسط سر موثر است؟

روش‌های درمانی خانگی تا حدودی می‌توانند برای کچلی وسط سر موثر باشند. اگر عامل جدی ایجاد کننده کچلی نباشد برخورد مناسب با موها می‌تواند ریزش مو را تا میزان قابل توجهی کاهش دهد. تغذیه  مناسب و رژیم غذایی اصولی، کاهش استرس، مراقبت از موها به گونه‌ای که ساقه مو در اثر سشوار یا بستن موها دچار کشیدگی نشود و استفاده از مواد آرایشی باکیفیت برای موها موجب می‌شود ریزش مو تا حدودی متوقف شود. اما این شیوه‌ها همیشه جوابگو نیستند و بهتر است برای درمان دائمی و موثر با پزشک مشورت شود.

روش‌های دارویی برای درمان ریزش موی سر

داروهایی که اغلب برای درمان ریزش مو تجویز می‌شوند شامل: ماینوکسیدیل، فیناستراید، کتوکونازول، اسپیرونولاکتون، استروئیدها و آنالوگ‌های پروستاگلاندین هستند. برای بیمارانی که به علل مختلف دچار ریزش مو هستند داروی خاصی تجویز می‌شود. از آنجایی که هر یک از این داروها ممکن است دارای عوارض جانبی خاصی باشند برای نتیجه‌گیری مناسب از روش‌های درمانی دارویی باید تحت نظر پزشک معالج دارو را مصرف کرد.

معرفی روش‌های پزشکی برای درمان قطعی ریزش مو سر

روش‌های پزشکی برای درمان قطعی ریزش موها که موجب بازسازی سلول‌ها در بدن می‌شوند و در بسیاری موارد رویش مجدد مو را به همراه دارند عبارتند از:

  • پی آر پی
  • مزوتراپی
  • کاشت مو
  • لیزرتراپی

مزوتراپی موی سر

مزوتراپی موجب متعادل‌سازی هورمون‌ها در بدن شده و در نتیجه رویش مجدد مو را به همراه خواهد داشت. در این روش ابتدا ناحیه مورد نظر بی‌حس می‌شود و محلول آماده شده تا عمق یک میلی‌متری روی پوست تزریق می‌گردد. این شیوه موجب تحریک فولیکول مو شده و ضایعات پوستی را نیز درمان می‌کند. مزوتراپی برای درمان ریزش موی شدید کاربرد دارد.

لیزرتراپی

این شیوه درمانی اغلب برای افرادی که مبتلا به آلوپسی آندروژنیک هستند کاربرد دارد. در لیزرتراپی فوتون نور روی پوست سر به صورت متمرکز تابانده می‌شود تا جریان خون افزایش پیدا کند. در نتیجه متابولیسم موهایی که در مرحله کاتاژن هستند تغییر کرده و وارد فاز آناژن می‌شوند.

پی آر پی

پی آر پی کاربرد پلاسمای غنی از پلاکت است که از بدن خود فرد گرفته می‌شود. با تزریق به روش پی‌آر پی ریزش مو تا میزان قابل توجهی بهبود پیدا خواهد کرد و از نتایج آن می‌توان تحریک رشد مو را مشاهده کرد. این تکنیک جهت بهبود زخم‌ها نیز کاربرد دارد. استفاده از این شیوه برای افراد مختلف با اثربخشی متفاوتی همراه است.

کاشت مو

یکی از شیوه‌های درمانی پزشکی برای رشد موها روش جراحی کاشت مو است. کاشت مو به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود که تفاوت اصلی این روش‌ها در شیوه برداشت گرافت‌ها است. روش‌های مختلف کاشت مو عبارتند از FUT, FIT, SUT,HRT,HRP,BHT که با در نظر گرفتن شرایط فرد نوع خاصی از این شیوه‌ها جهت درمان انتخاب می‌شوند. گسترش طاسی و سن شخص از فاکتورهای مهم در انتخاب شیوه کاشت توسط پزشک هستند.

آیا نتایج کاشت مو دائمی است؟

موهای کاشته شده به طور معمول در طول دو تا سه هفته بعد از انجام جراحی دچار ریزش می‌شوند اما در عرض چند ماه مجددا رشد می‌کنند. اکثر افراد در حدود 6 تا 9 ماه بعد از کاشت متوجه رشد درصد بالایی از موهای خود می‌شوند. موهای جدیدی که کاشته می‌شوند مانند موهای قبلی فرد هستند که به طور طبیعی رشد کرده‌اند. فولیکول‌های مو که کاشته می‌شوند دارای طول عمر مشخصی هستند و در برخی موارد ممکن است به علل گوناگون دچار ریزش شوند یا تعداد آنها کاهش پیدا کند. البته این نکته حائز اهمیت است که اگر بانک مو قوی باشد و کاشت مو توسط یک پزشک متخصص انجام شود احتمال ریزش موها به میزان خیلی زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

کاشت مو چه بیماری‌های طاسی سر را درمان می‌کند؟

الگوی طاسی به شکل‌های مختلفی بروز می‌کند که به صورت طاسی ناگهانی، طاسی کامل، طاسی با الگوی مردانه، طاسی با الگوی زنانه، طاسی منطقه‌ای و طاسی سرتاسری مشاهده می‌گردد. طاسی انواع دیگری دارد که به صورت آلوپسی اینولوشنال، تلوژن افلوویوم، آلوپسی یونیورسالیس و آلوپسی توتالیس شناخته می‌شوند. کاشت مو برای انواع طاسی که برگشت‌ناپذیر هستند و با سایر روش‌های درمانی بهبود پیدا نکرده‌اند موثر است.

بهترین پزشک برای جراحی کاشت مو در تهران

بهترین پزشک برای جراحی کاشت مو فردی است که از تخصص و تبحر کافی در این زمینه برخوردار باشد. زیرا برداشت اصولی موها و استفاده از بانک موی مناسب موجب عدم آسیب به ذخایر فولیکولی فرد می‌شود. در نتیجه ظاهر موها زیبایی خود را حفظ می‌کنند و زخم‌های ناشی از جراحت و طراحی نامناسب خط رویش مو مشاهده نخواهد شد. بنابراین یک پزشک با تجربه علاوه بر زیبایی ظاهری به نتایج پس از کاشت مو به صورت نتایج بلند مدت و دائمی اهمیت می‌دهد و بهترین شیوه کاشت را با توجه به شرایط فرد انتخاب خواهد کرد.

کاشت مو در چند جلسه انجام می‌شود؟

با توجه به روش انتخابی برای کاشت مو در اغلب موارد نیاز به یک یا دو جلسه است تا گرافت‌های مو به تعداد مناسب برداشته شوند و مورد استفاده قرار بگیرند. البته باید در نظر داشت که پزشک معالج با توجه به میزان طاسی و بانک موی فرد تعداد جلسات مراجعه را مشخص خواهد کرد. اغلب تکنیک‌های نوین که برای کاشت مو به کار برده می‌شوند این جراحی سرپایی را با در نظر داشتن تعداد گرافت‌ها در طی یک روز به اتمام می‌رسانند.

اثرات مزوتراپی بعد از کاشت مو

مزوتراپی موجب بازیابی و افزایش جریان گردش خون می‌شود که در نتیجه مواد مغذی مورد نیاز پوست سر تامین شده و با افزایش فولیکول‌ها لایه مزودرم تحریک خواهد شد. با تحریک این لایه تولید موی جدید اتفاق می‌افتد. در واقع یکی از وظایف اصلی مزوتراپی پس از کاشت مو ایجاد تعادل هورمونی است که سبب رشد موهای سالم و جدید می‌شود. به طور کلی تحقیقات علمی زیادی در این زمینه وجود ندارد اما اغلب پزشکان به طور معمول بعد از کاشت مو دو جلسه مزوتراپی را پیشنهاد می‌کنند تا اگر فولیکول مو ضعیف شده باشد به نحو موثری عملکرد مناسب خود را بازیابی نماید.

بهترین کلینیک برای کاشت مو در تهران

برای تعیین بهترین کلینیک در تهران برای کاشت مو باید به چند نکته توجه داشت:

  • نمونه کارهایی که تا کنون در کلینیک انجام شده و رضایت متقاضیان
  • کیفیت مواد مصرفی
  • تکینک‌های مورد استفاده
  • دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نظر
  • تخصص پزشک مربوطه و سابقه کاری او
  • سابقه کلینیک مورد نظر در حوزه کاشت مو

یکی از بهترین کلینیک های کاشت مو و ابرو در تهران، کلینیک پوست و مو رز است. کلینیک کاشت مو رز با به کارگیری نیروهای متخصص و استفاده از به روزترین تجهیزات آماده ارائه خدمات زیبایی به مراجعه کنندگان عزیز خود می باشد. شما عزیزان با مراجعه به سایت کلینیک رز می‌توانید نمونه کارهای زیبایی ما را مشاهده و با سایر کلینیک های زیبایی در تهران مقایسه کنید. کارشناسان زیبایی ما همواره آماده ارائه مشاوره رایگان به صورت تلفنی و آنلاین به شما عزیزان هستند.

خط ویژه: 02148679

همراه: 09104440228⁩

جهت کسب اطلاعات کامل در زمینه انتخاب بهترین شیوه درمانی برای رفع ریزش موهای خود می‌توانید به سایت رسمی کلینیک رز https://roz-clinic.com/ مراجعه کرده و از تجربه پزشکان ماهر این مجموعه بهره‌مند شوید.

منابع:

https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/hair-loss/symptoms-causes/syc-20372926

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز