title
کد خبر: 206320
00
اگر این بیماری را دارید به لبنیات لب نزنید

اگرچه بعضی از زخم‌های گوارشی از استرس و تغذیه نامناسب نشات می‌گیرند، اما بیش از نیمی از آن‌ها به باکتری هلیکوباکتر پیلوری (H. pylori) ارتباط دارند که باعث عفونت می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز، اگرچه بعضی از زخم‌های گوارشی از استرس و تغذیه نامناسب نشات می‌گیرند، اما بیش از نیمی از آن‌ها به باکتری هلیکوباکتر پیلوری (H. pylori) ارتباط دارند که باعث عفونت می‌شود. هیچ رژیم غذایی مخصوصی برای زخم‌های گوارشی وجود ندارد، اما مصرف بعضی از مواد غذایی می‌تواند به تقویت سیستم گوارشی کمک کند، درحالی که انواع خاصی از مواد غذایی می‌توانند در افزایش اسید معده و تحریک زخم‌های گوارشی نقش داشته باشند.

یکی از علائم شایع زخم‌های گوارشی، احساس سوزش یا ساییده شدن در دستگاه گوارشی است که معمولا بین وعده‌های غذایی هم تشدید می‌شود. شیر و محصولات لبنی دیگر مثل ماست، پوشش خاصی را روی معده ایجاد می‌کنند که موقتا این حالت را آرام می‌کند. از آن‌جایی که به نظر می‌رسد که این حالت زخم معده را تسکین می‌دهد، بسیاری از مردم جهان باور دارند که نوشیدن شیر برای درمان زخم‌های گوارشی مفید است. با این‌حال و برخلاف باور رایج، شیر دقیقا معده را به ترشح اسید بیشتر تحریک می‌کند و درنهایت التهاب زخم را افزایش می‌دهد.

بنابراین، اگر به زخم‌های گوارشی متبلا هستید، باید در مصرف شیر و محصولات لبنی دیگر احتیاط کنید، چون این مواد غذایی می‌توانند بهبودی زخم‌های گوارشی را به تاخیر بیاندازند. 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز