title
کد خبر: 206301
00
کلید مبارزه با عفونت هاچیست؟

پژوهشگران توصیه می کنند برای از دست دادن چربی اضافی عجله نکنید زیرا یافته های جدیدی یک مطالعه علمی نشان می دهد این چربی هایی که هیکل شما را زشت کرده اند به شما در مبارزه با عفونت ها کمک می کنند.

به گزارش بهداشت  نیوز،  پژوهشگران در مطالعات جدید خود راه دیگری برای تقویت سیستم ایمنی بدن کشف کرده اند. بر این اساس اسیدهای چرب به‌ عنوان مؤلفه اصلی چربی، انرژی سیستم ایمنی را برای مبارزه با باکتری‌ های مضر مانند سالمونلا فراهم می ‌کنند.

در این مطالعات تیمی از محققان دانشگاه آنگلیا شرقی دریافتند که بسیاری از باکتری ها به دلیل استفاده بیش از حد از داروهای آنتی بیوتیک،در طول زمان به طور فزاینده ای به دارو مقاوم شده اند. سازمان بهداشت جهانی نیز در این رابطه هشدار می دهد که مقاومت آنتی بیوتیکی یکی از بزرگترین تهدیدها برای سلامت جهانی، امنیت غذایی و توسعه امروز است.

اعضای این تیم تحقیقاتی دریافتند که ذخایر چربی بدن با تامین انرژی کافی برای تولید میلیون ها گلبول سفید که باعث کشتن باکتری ها می شود، به مبارزه با پاتوژن های مقاوم به آنتی بیوتیک  کمک می کند.

این کشف می تواند به توسعه درمان های جدید برای بیماری های ناشی از باکتری هایی مانند سالمونلا و استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین (MRSA) کمک کند.

دکتر استوارت راشورث، از پژوهشگران ارشد این تیم مطالعاتی درباره موضوع فوق می گوید: نتایج تحقیقات ما بینشی نوین  در مورد چگونگی واکنش خون و سیستم ایمنی بدن به عفونت ارائه می دهد.

به طور کلی مبارزه با عفونت انرژی زیادی می طلبد و چربی های بدن ذخایر عظیم انرژی هستند که سوخت سلول های بنیادی خون را برای تقویت پاسخ ایمنی فراهم می کنند. کار کردن مکانیسمی که از طریق آن این «افزایش سوخت» عمل می کند، ایده های جدیدی در مورد چگونگی تقویت مبارزه بدن با عفونت در آینده به ما می دهد.

سالمونلا یک عفونت باکتریایی است که باعث اسهال، استفراغ، درد شکم، تب و سپسیس می شود. مردم معمولاً هنگام خوردن غذاهای آلوده به مدفوع حیوانات دچار این بیماری می شوند. 

محققان نحوه واکنش سیستم ایمنی بدن به باکتری سالمونلا را بررسی کردند. با تجزیه و تحلیل آسیب کبدی، آنها قادر به مشاهده چگونگی پاسخ سلول های بنیادی خون در مغز استخوان به عفونت بودند. بر این اساس مشخص شد ذخایر چربی وارد جریان خون شده و به طور موثری سلول های بنیادی را تغذیه می کند تا میلیون ها گلبول سفید خونی که با سالمونلا مبارزه می کنند، انرژی لازم برای تکثیر و مبارزه را داشته باشند.

این تیم همچنین انتقال این اسیدهای چرب را ترسیم کرده و افزود که یافته های آنها می تواند به توسعه درمان های جدید برای عفونت های کبدی کمک کند.

دکتر نایارا برازا، یکی از نویسندگان این مطالعه، در موسسه کوادرام در نورویچ، انگلستان، می گوید که نتایج به دست آمده، به ما امکان می دهد تا بفهمیم چگونه سیستم ایمنی بدن ما از چربی برای تأمین پاسخ به عفونت استفاده می کند. تعریف این مکانیسم ها ما را قادر می سازد تا درمان های جدیدی برای عفونت های کبد ایجاد کنیم.

درمان های جدید برای عفونت هایی مانند سالمونلا به شدت مورد نیاز است زیرا این بیماری ها به طور فزاینده ای در برابر آنتی بیوتیک ها مقاوم می شوند. دکتر راشورث در خاتمه توضیحات خود می گوید: امیدوارم در آینده یافته‌ های ما با تقویت پاسخ ایمنی به بهبود درمان افراد آسیب 

‌پذیر و مسن مبتلا به عفونت کمک کند. با توجه به اینکه مقاومت آنتی‌بیوتیکی چالشی رایج و گسترده برای جامعه است، نیاز فوری به کشف راه‌های جدید مانند این برای کمک به سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با عفونت وجود دارد.

منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز