title
کد خبر: 204898
00
اگر این علائم را دارید مبتلا به دیسک گردن هستید

بیماری دیسک گردن از نظر فنی یک بیماری نیست بلکه بیشتر توصیف روند دژنراتیو است که دیسک های واقع در ستون فقرات گردنی از آن عبور می کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، بیماری دیسک گردن یکی از دلایل عمده درد گردن و درد بازو است. این بیماری زمانی ایجاد می شود که یک یا چند دیسک بالشتک در ستون فقرات گردنی به دلیل ساییدگی و پارگی شروع به خراب شدن کنند.

شایع ترین علائم دیسک گردن

برخی از مشخصه های شایع علائم بیماری دژنراتیو دیسک گردن عبارتند از:

گردن درد. درد کم عارضه سفتی گردن شایع ترین علامت بیماری دژنراتیو (تخریب) گردن است. با این حال، گاهی اوقات درد نیز ممکن است عود کند و شدید شود، این درد شاید چند ساعت یا چند روز ادامه داشته باشد.

درد عصب. این نوع درد مشابه تیزی یا شوک الکتریکی می باشد و می تواند از شانه به بازو ، دست و یا انگشتان پخش شود. به طور معمول ، درد عصبی فقط در یک طرف بدن احساس می شود.
علائم عصبی در بازو، دست یا انگشتان. سوزن سوزن شدن، بی حسی یا ضعف می تواند از شانه به بازو ، دست یا انگشتان پخش شود. این نوع علائم می توانند در فعالیت های روزمره مانند تایپ کردن ، لباس پوشیدن یا نگه داشتن اشیا اختلال ایجاد کنند.

دردی که با حرکت کردن بدتر می شود. به طور کلی، درد ناشی از بیماری دژنراتیو دیسک به خودی خود تمایل دارد که با حرکت تشدید شود و با استراحت کردن کاهش یابد.

اگر درد ناشی از دیسک تخریب شده باشد، پس از چند هفته یا چند ماه به خودی خود برطرف می شود. با این حال، اگر مفاصل جلوی گردن نیز تخریب شوند و یا عصب نخاعی از بین برود، احتمال اینکه سایر علائم بیماری دژنراتیو دیسک گردن مزمن شود و نیاز به درمان داشته باشد بیشتر است.

منبع: salamdonya


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز