title
کد خبر: 203849
00
کلید ایمنی در برابر هر سویه جدید کرونا چیست؟

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، جدیت در رعایت شیوه نامه های بهداشتی را کلید ایمنی در برابر هر سویه جدید کروناویروس عنوان کرد. 

به گزارش بهدات نیوز، دکتر «سید وحید حسینی» با اشاره به سویه جدید کروناویروس در آفریقای جنوبی و ورود احتمالی آن به کشور که با نگرانی هایی همراه بوده است، گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس در جهان، سویه های بسیاری از این نوع ویروس منتشر شد، اما یافته ها نشان می دهد راهکار محافظتی مهم در برابر تمامی این سویه ها، رعایت شیوه نامه های بهداشتی به همراه واکسیناسیون همگانی است.

دریافت به موقع واکسن کرونا در گروه افراد بالای ۱۲ سال استان، دیگر تاکید سرپرست دانشگاه بود که در این زمینه افزود: توجه به دو رفتار مهم سلامتی، یعنی واکسیناسیون در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی، تاثیر بسزایی در پیشگیری از ابتلا، بستری و مرگ ناشی از کرونا دارد.

او اظهار کرد: لازمه موفقیت در برنامه های مدیریت و کنترل کروناویروس، مشارکت فعالانه، همراهی و هم افزایی بیشتر مردم در انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی در برابر این بیماری است که می تواند شدت چرخش و انتقال این بیماری را در بین افراد جامعه کاهش دهد.

دکتر حسینی با اشاره به فعالیت مطلوب مراکز ۱۶ ساعته در سطح استان و نقش این مراکز در پیشگیری و درمان زودهنگام افراد مشکوک و دارای علائم کروناویروس توصیه کرد: ضرورت دارد مردم در صورت مشاهده علائم، به پزشک خانواده و یا مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند.

او در ادامه این نشست، اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، آخرین آمارهای جانباختگان این بیماری در شیراز و دیگر شهرستان های استان، آمارهای ابتلا به کروناویروس در مناطق مختلف استان، روند انجام تست های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، تست های سریع و فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹ را ارزیابی کرد. 

پایش وضعیت فعلی بیمارستان های پشتیبان، بخش های opat، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه بیمارستان های استان، عملکرد تیم های واکسیناسیون کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، وضعیت شهرستان های استان در انجام واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی علیه کروناویروس، دیگر محور مورد بررسی سرپرست دانشگاه در نشست امروز بود.

همچنین در این نشست معاونان و مدیران ارشد دانشگاه در خصوص حوزه های مختلف مانند وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، میزان انجام واکسیناسیون در شهرستان های استان، اقدامات کارگروه های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، فعالیت مراکز ۱۶ ساعته درمان سرپایی کرونا، آخرین یافته های مربوط به سویه جدید کرونا در آفریقای جنوبی، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه، وضعیت ابتلا در شهرستان های استان، انجام تست های تشخیصی کروناویروس و تحلیل های آماری کووید۱۹ توضیحاتی ارائه کردند.

چهارصد و پنجاه و پنجمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز سیزدهم آذر، با حضور سرپرست دانشگاه، معاونان و مدیران ارشد دانشگاه برگزار شد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز