title
کد خبر: 203846
00
 درستی ضرب المثل قدیمی به لحاظ علمی ثابت شد

قدیمی ها ضرب المثلی دارند که می گوید: بخشش از دریافت هدیه لذت بخش تر است. نتایج پژوهش های جدید نشان می دهد این موضوع نادرست نبوده و کمک و حمایت از خانواده و دوستان با سطوح پایین تر التهاب مزمن ارتباط دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، تیمی از پژوهشگران دانشگاه ایالتی اوهایو در مطالعات اخیر خود دریافتند که حمایت اجتماعی از دوستان و عزیزان از منظر سلامت مفید است. این تحقیق نتیجه می ‌گیرد که روابط اجتماعی مثبت و حمایت از خانواده و دوستان با بروز التهاب کمتر در میان افراد مرتبط است.

تائو جیانگ، نویسنده ارشد این مطالعه و دانشجوی دوره دکترای روانشناسی در دانشگاه ایالتی اوهایو، در این رابطه می ‌گوید: التهاب کمتر سلولی ناشی از روابط مثبت ، احتمالا برای کسانی رخ می دهد که معتقدند می‌ توانند در این روابط از اطرافیان خود حمایت بیشتری کنند. نکته کلیدی ماجرا، درک این حقیقت مهم است که رابطه مثبت با یک دوست، یکی از اعضای خانواده یا همسر، یک تعامل دو طرفه بوده و این حمایت باید متقابل باشد.

بالدوین وی، یکی از اعضای تیم مطالعاتی فوق، در این رابطه می گوید: احتمالا زمانی که مردم از دوستان و خانواده خود حمایت بیشتری می کنند، این روابط باعث کاهش‌ استرس شده و در نتیجه میزان التهاب سلول ها کم می شود.

این تیم برای بررسی دقیق موضوع فوق الذکر، اطلاعات ۱۰۵۴ فرد بزرگسال بین ۳۴ تا  ۸۴ سال را به طور کامل تجزیه و تحلیل کردند. تمامی این افراد یک نظرسنجی را پر کرده بودند که طی آن یکپارچگی اجتماعی آنها اندازه گیری شده بود. در این پرسشنامه ها از مشارکت کنندگان سوال شد که آیا آنها با فردی رابطه عاشقانه دارند؟ چقدر با خانواده و دوستان در تماس هستند و چقدر در رویدادها یا فعالیت های اجتماعی شرکت می کنند؟

علاوه بر این، هر یک از شرکت کنندگان، نظرسنجی دیگری را تکمیل کردند که در آن از آنها پرسیده شد که آیا معتقدند در صورت نیاز به کمک می‌توانند واقعاً به خانواده، دوستان یا همسر خود تکیه کنند یا خیر؟ نویسندگان مطالعه همچنین این سوال را مطرح کردند که اگر یکی از عزیزان شما به حمایت نیاز داشته باشد، چقدر مایل به کمک هستید.

در ادامه و پس از دو سال، همه شرکت‌ کنندگان برای انجام آزمایش خون با اندازه ‌گیری اینترلوکین 6 (IL-6)، که نشانگر التهاب سیستمیک بدن است، بازگشتند.

یافته های این مطالعه نشان دهنده ارتباط بین تمایل به کمک به دیگران و کاهش التهاب حتی پس از بررسی عوامل مختلفی مانند سن و درآمداست. این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که این ارتباط ممکن است به ویژه برای زنان مهم تر بوده و در بین این گروه از جامعه رایج ‌تر باشد.

شرح کامل این مطالعه و یافته های به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله تخصصی Brain Behavior and Immunity منتشر شده است.

منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز