title
کد خبر: 203432
00
 بدترین خوراکی‌ها برای التهاب و ورم معده چیست؟

ورم معده یا گاستریت التهاب مخاط معده شما است. اگر با یک حمله گاستریت روبرو شدید، خوب غذا خوردن مستلزم دانستن تأثیر مواد غذایی بر معده است.

به گزارش بهداشت نیوز، گاستریت یا سوزش و ورم مخاط معده می تواند باعث سوء هاضمه، درد شکم، نفخ و حالت تهوع شود. شما می توانید با کاهش یا حذف غذاهایی که دستگاه گوارش شما را تحریک می کنند از بسیاری از این علائم جلوگیری کنید یا آن ها را به حداقل برسانید. افزایش مصرف غذاهای سالم غیر تحریک کننده می تواند به بهبودی بدن شما کمک کند و هضم سالم را تقویت کند.

همیشه برای علائم گاستریت به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. بدون درمان، گاستریت می‌تواند باعث ایجاد زخم یا حتی منجر به سرطان معده شود.

1. بدترین غذا برای ورم معده: شیر
پزشکان به طور معمول شیر را به عنوان بخشی از رژیم غذایی عامل ورم معده میدانند. شیر داخل معده را می پوشاند و کمی تسکین می دهد. با این حال، تحقیقات بیشتر نشان داد که مصرف شیر باعث افزایش تولید اسید معده می شود که می تواند علائم گاستریت را بدتر کند. هرگونه تسکین گاستریت پس از نوشیدن یک لیوان شیر به احتمال زیاد موقتی است. در عرض نیم ساعت، علائم معمولا بدتر می شوند، نه بهتر.

 

2. بدترین غذا برای ورم معده: الکل
نوشیدنی های الکلی، از جمله آبجو، شراب و نوشیدنی های مخلوط، مخاط معده را تحریک می کند و ممکن است علائم گاستریت را بدتر کند. در واقع، نوشیدن بیش از حد الکل در طول زمان می تواند باعث گاستریت شود. یک مطالعه در سال 2002 علائم فیزیکی گاستریت را در 100٪ بیمارانی که به طور مزمن بیش از پنج سال یا بیشتر الکل مصرف می کردند را ثابت کرده است.

اگر دچار گاستریت هستید، بهتر است تا زمانی که علائم شما برطرف نشده از مصرف الکل خودداری کنید. سپس، بیش از 1 تا 2 نوشیدنی در روز ننوشید. (اگر گاستریت شدید دارید، بهتر است الکل را کنار بگذارید.)

3. بدترین غذا برای ورم معده: قهوه
متاسفانه برای برخی افراد، ورم معده و قهوه ترکیب خوبی نیستند. کافئین موجود در قهوه ممکن است به شما در تحرک در صبح کمک کند، اما همچنین باعث می شود معده، اسید بیشتری ترشح کند که ممکن است تحریک را افزایش دهد. متاسفانه، قهوه بدون کافئین نیز جایگزین خوبی نیست. شواهد نشان می دهد که قهوه بدون کافئین نیز می تواند باعث تحریک معده شود. اگر گاستریت خفیف دارید، ممکن است بتوانید یک فنجان قهوه را بدون مشکل تحمل کنید. اگر قهوه باعث ناراحتی می شود، مصرف آن را کاهش دهید.

4. بدترین غذا برای ورم معده: کولا
مانند قهوه، کولا معمولا حاوی کافئین است که باعث افزایش تولید اسید معده می شود. کولا همچنین به طور طبیعی اسیدی است. برخی از افراد مبتلا به گاستریت می توانند مقادیر کمی کولا یا سایر نوشابه های گازدار کافئین دار یا بدون کافئین را تحمل کنند، اما بهتر است از نوشابه های گازدار اجتناب کنید.

منبع: سلام دنیا

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز