title
کد خبر: 203245
00
ساده ترین راهکار برای حفظ و ارتقا سلامت در دوران کرونا

دکتر روزبهانی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: خود مراقبتی به ابعاد جسمی، روحی، عاطفی، اجتماعی و معنوی افراد انرژی می‌بخشد و باعث سرزندگی‌ آنها می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر نسرین روزبهانی بیان کرد: خودمراقبتی شامل اقداماتی آگاهانه و تصمیماتی هدفمند است که فرد برای خود، خانواده و دیگران انجام می دهد تا سالم بماند و ضمن حفظ و ارتقا سلامت جسمی و روانی، نیازهای اجتماعی خود را نیز برآورده سازد و از بیماری ها یا حوادث پیشگیری کند.

وی تاکید کرد: خودمراقبتی را می توان در ابعاد مختلف جسمی مانند تغذیه سالم، روحی مانند مدیریت استرس، عاطفی مانند مهربانی با خود، اجتماعی مانند گذراندن وقت با خانواده و دوستان و خودمراقبتی معنوی مانند نماز و نیایش در نظر گرفت که اهمیت و تقویت هر کدام از این ابعاد بسیار مهم و از راهکارهای موثر در جهت بهبود و ارتقا کیفیت زندگی می باشد.

وی ضمن اشاره به اینکه تزریق واکسن و رعایت دستورالعمل های بهداشتی مکمل و کامل کننده یکدیگر هستند، یادآور شد: در دوران همه گیری کووید ۱۹ علاوه بر کلیه مراقبت های بهداشتی، لازم است با تزریق واکسن و رعایت همزمان پروتکل های بهداشتی مانند استفاده صحیح از ماسک، رعایت فاصله یک و نیم متری از دیگران و شستشوی مرتب دست ها به مدت 20 ثانیه، عدم حضور در اماکن شلوغ و پرازدحام و تهویه مناسب محل های سرپوشیده از خود و دیگران در برابر بیماری کرونا مراقبت کنیم و با عمل به راهکارهای ساده خودمراقبتی، مانع از ابتلا و دیگر عواقب جبران ناپذیر آن شویم.

دکتر روزبهانی در پایان با تاکید براین نکته که خودمراقبتی هم برای افراد سالم و هم برای افراد بیمار لازم است، گفت: افراد سالم باید با آگاهی نسبت به اصول خودمراقبتی رفتار و زندگی کنند و بیماران نیز می توانند با رعایت اصول خودمراقبتی مانع تشدید بیماری و عوارض آن شوند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز