title
کد خبر: 203204
00
آمار روزانه کرونا در کشور، جمعه پنجم آذر1400/ فوت ۸۶ بیمار کرونایی دیگر

بنا بر اعلام وزارت بهداشت در طول شبانه روز گذشته، ۸۶ بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۲۹ هزار و ۴۶۲ نفر در کشور رسید.

به گزارش بهداشت نیوز،  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: از روز گذشته تا امروز پنجم آذر و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۳۸۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و ۷۲۰ نفر از آنها بستری شدند.

همچنین مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۵۶ نفر رسید و متاسفانه در طول شبانه‌روز گذشته، ۸۶ بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۹ هزار و ۴۶۲ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۵ میلیون و ۸۴۱ هزار و ۸۷۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۳۳۷۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۳۸ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۵۴۶ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است .

در حال حاضر هیچ شهری در کشور در وضعیت قرمز نیست و در بین شهرهای کشور ۲۲ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۰۷ شهر در وضعیت زرد و ۲۱۹ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

در ضمن براساس آخرین تغییرات در نقشه رنگبندی شهرستان‌های کشور که از ۶ آذر اعمال می‌شود؛ با عبور از خیز پنجم کرونا و واکسیناسیون گسترده، برای نخستین بار پس از ۲۸۹ روز تمامی شهرستان‌ها از وضعیت قرمز خارج شدند. ۲۲ شهرستان نارنجی و ۲۰۷ شهرستان زرد هستند. تعداد شهرستان‌های آبی ۲۱۹ مورد است.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز