title
کد خبر: 202727
00
نشانه‌هایی که خبر از ورم معده می‌دهد

گاستریت یا ورم معده و اثنی عشر از شایع‌ترین بیماری‌های گوارشی است که علت اصلی آن میکروب هلیکوباکترپیلوری است که معمولاً بر اثر عدم رعایت بهداشت و آلودگی در آب و غذا به فرد منتقل می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز، ورم معده یا گاستریت التهاب مخاط معده شما است. ورم اثنی عشر همان التهاب دوازدهه است. دوازدهه اولین قسمت از روده کوچک است که دقیقاً در زیر شکم شما قرار دارد. هر دو ورم معده و اثنی عشر، علل و درمان های یکسانی دارند.

هر دو بیماری ممکن است در مردان و زنان در هر سنی رخ دهد. شرایط ممکن است حاد یا مزمن باشد. فرم های حاد به طور ناگهانی ظاهر می‌شوند و برای مدت کوتاهی ادامه می یابند. شکل مزمن ممکن است به آرامی پیشرفت کند و ماهها یا سالها ادامه یابد. این بیماری‌ها اغلب قابل درمان هستند و به طور کلی هیچ عارضه طولانی مدتی را ایجاد نمی کنند.

علائم ورم معده و اثنی عشر چیست؟

ورم معده و اثنی عشر همیشه علائم یا نشانه هایی را ایجاد نمی کنند.در صورت بروز ، علائم رایج عبارتند از:

    حالت تهوع
    استفراغ
    سوزش یا گرفتگی معده
    درد معده ای که به پشت نیز سرایت میکند
    سوء هاضمه
    احساس سیری اندکی پس از شروع به غذا خوردن

در برخی موارد، ممکن است مدفوع شما سیاه رنگ به نظر برسد و استفراغ شما نیز مانند کف قهوه استفاده شده باشد. این علائم می‌تواند خونریزی داخلی را نشان دهد. در صورت بروز هر یک از این علائم بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

منبع: salamdonya


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز