title
کد خبر: 202357
00
درد نوک سینه نشانه چیست؟

درد نوک سینه ممکن است با علائم دیگر همراه باشد که بسته به بیماری، اختلال یا وضعیت زمینه ای متفاوت است.

درد نوک سینه همچنین می تواند ناشی از اختلالات خاص، به ویژه اختلالات التهابی باشد یا می تواند ناشی از ساییدگی سطحی فیزیکی ناشی از فعالیت هایی مانند شیردهی، انجام فعالیت بدنی و یا هر گونه فعالیتی که باعث ایجاد اصطکاک روی پوست سینه شود. 

درد نوک سینه نشانه چیست؟

درد نوک سینه می تواند هرگونه ناراحتی در ناحیه نوک سینه را توصیف کند و می تواند ناشی از ساییدگی سطحی فیزیکی ناشی از فعالیت هایی مانند شیردهی ، انجام فعالیت بدنی (به عنوان مثال ، ورزش یا دویدن) بدون سوتین ، پوشیدن سوتین نامناسب و یا هر گونه فعالیتی که باعث ایجاد اصطکاک روی پوست سینه شود.

درد نوک سینه همچنین می تواند ناشی از اختلالات خاص، به ویژه اختلالات التهابی باشد. هم ماستیت (عفونت و التهاب مجاری پستان) و هم آبسه سینه (مجموعه ای از چرک ها که در یک ناحیه خاص قرار دارند) می تواند منجر به درد نوک سینه شود. این شرایط در زنانی که شیر می دهند شایع است.

یک نوع سرطان نادر ، معروف به بیماری سینه پاژه (همچنین به عنوان بیماری پاژه در نوک سینه نیر شناخته می شود) ، می تواند منجر به التهاب و درد شود که به ویژه در ناحیه نوک سینه قرار دارد.

علت درد نوک سینه چیست؟

درد نوک سینه می تواند به عنوان یک علامت عادی چرخه قاعدگی در سینه ها ایجاد شود و گاهی اوقات به ویژه نوک سینه ها با تغییر در سطح هورمون های استروژن و پروژسترون حساس تر می شوند. یکی دیگر از علل شایع، سوزش نوک سینه یا ساییدگی سطحی ناشی از اصطکاک با پارچه است (اگر از سوتین استفاده نمی کنید یا اگر از سوتین نامناسب استفاده می کنید.)

علت مکرر درد نوک سینه شیردهی است. نوک سینه ها به راحتی خشک می شوند و ترک می خورند. علاوه بر این، در صورت ترک خوردن سطح نوک سینه ، باکتری ها می توانند وارد شوند و منجر به یک اختلال التهابی شوند که باعث درد بیشتر در نوک سینه و سینه می شود.

منبع: salamdonya


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز